دعوت آمریکا از دولت یمن برای پیوستن به ائتلاف علیه حملات حوثی ها در دریا

© Photo / IRNA کشتی حامل سوخت یمن
 کشتی حامل سوخت یمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2023
اشتراک
دولت یمن دعوت نامه ای از ایالات متحده برای شرکت در ائتلاف نظامی چند ملیتی برای مقابله با حملات جنبش انصارالله (حوثی ها) دریافت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دولت یمن که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، اعلام کرد که دعوت نامه ای از ایالات متحده برای شرکت در ائتلاف نظامی چند ملیتی برای مقابله با حملات جنبش انصارالله (حوثی ها) که قدرت را در شمال یمن در دریای سرخ و عرب به دست گرفته است، دریافت کرده است.
دولت یمن قصد دارد نیروهای دریایی خود را در یک نیروی عملیاتی چند ملیتی برای حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ مستقر کند. به گفته منبع این خبر، مشارکت نیروی دریایی دولت یمن در این ائتلاف با حمایت عربستان سعودی و امارات و همچنین از طریق مرکز عملیات مشترک ایجاد شده انجام خواهد شد. پیش از این، حوثی‌ها که کنترل سواحل غربی یمن و بندر حدیده در دریای سرخ را در دست دارند، کشتی باری گلکسی لیدر با پرچم باهاما را که گمان می‌رود متعلق به یک تاجر اسرائیلی باشد، توقیف کردند. این توقیف پس از آن رخ داد که حوثی ها تهدید کردند که به هر کشتی در دریای سرخ مرتبط با اسرائیل یا شرکت های اسرائیلی حمله خواهند کرد. همچنین در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی مبنی بر تغییر مسیر کشتی‌ها در دریای سرخ به دلیل تهدید حملات پهپادی به رهبری حوثی‌ها در پی انفجار یک کشتی انگلیسی در حمله پهپاد منتشر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала