وزارت خارجه روسیه شرط از سرگیری معامله غلات را نام برد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سخنگوی وزارت خارجه روسیه - ماریا زاخارووا
سخنگوی وزارت خارجه روسیه - ماریا زاخارووا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2023
اشتراک
زاخارووا: قرارداد غلات زمانی کارساز خواهد بود که تحریم ها علیه شرکت های روسی برداشته شوند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: معاملات دریای سیاه برای صادرات غلات اوکراینی به محض لغو تحریم ها علیه شرکت های روسی آغاز به کار خواهد کرد.
به گفته وی، پس از انحلال این ابتکار، "فاجعه ای رخ نداده" و "برخلاف اظهارات سیاستمداران غربی و کارگزاران دبیرخانه سازمان ملل متحد در مورد افزایش اجتناب ناپذیر قیمت مواد غذایی و تشدید تهدید قحطی، قیمت غلات برای جهان" در بازارها به طور پیوسته در حال کاهش است و هیچ کمبود مواد غذایی در جهان وجود ندارد.
زاخارووا افزود که امکان احیای "ابتکار دریای سیاه" همچنان باقی است.
یک نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: "این معاملات تنها پس از انطباق کامل با الزامات لغو تحریم‌های شرکت‌های روسی فعال در بخش کشاورزی شروع به کار خواهند کرد".
وی با بیان اینکه در عین حال روسیه همچنان به صادرات مواد غذایی و کودهای داخلی ادامه می دهد و همچنین تلاش برای اهدای محصولات به کشورهای نیازمند را متوقف نمی کند، تا پایان سال، عرضه رایگان گندم روسیه به سومالی، آفریقای مرکزی جمهوری آفریقا، بورکینافاسو، زیمباوه، مالی و اریتره برنامه ریزی شده است.
زاخارووا گفت: "جزئیات چنین ارسال هایی در حال حاضر در حال توافق است.
صادرات غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
کارشناس: ناکامی توافق غلات یک شکست کامل برای غرب و اوکراین
قرارداد معاملات دریای سیاه، که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در 22 ژوئیه 2022 امضا شد، صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا را ​​پیش بینی کرد. قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، زمانی که فدراسیون روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید آن اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، شرایط توافق در مورد روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی قرار نبود به وعده‌های خود عمل کنند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله تامین غلات برای کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی که هرگز محقق نشد.
ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از این توافقنامه بسته است که بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده بود که رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کرد، از جمله وظایف اصلی اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی - اودسا و تعدادی اقدامات دیگر بود. همانطور که مسکو بارها اشاره کرده است، این بخش از توافقنامه اجرایی نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала