https://spnfa.ir/20231209/ممکن-است-حمل-و-نقل--کالاها-از-طریق-کانال-های-سوئز-و-پاناما-مختل-شود-18954355.html
ممکن است حمل و نقل کالاها از طریق کانال های سوئز و پاناما مختل شود
ممکن است حمل و نقل کالاها از طریق کانال های سوئز و پاناما مختل شود
اسپوتنیک ایران
ممکن است حمل و نقل کالاها از طریق کانال های سوئز و پاناما به دلیل بروز برخی از مشکلات با اختلالاتی مواجه شود. 09.12.2023, اسپوتنیک ایران
2023-12-09T14:27+0330
2023-12-09T14:27+0330
2023-12-09T14:27+0330
جهان
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0c/09/18954192_0:161:3070:1888_1920x0_80_0_0_5c3478eb757c9c5b4aba9c8acf889529.jpg
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه فایننشال تایمز منتشر کرده است.خبرنگاران این روزنامه مطلع شدند، در استانه عید کریسمس مسیحیان کاتولیک، مشکلات حمل و نقل با استفاده از این کانال های اصلی حمل و نقل به وجود آمد. در مورد کانال سوئز، تهدید ات ناشی از حملات حوثیهای یمن است و در مورد کانال پاناما، مشکلات در رابطه با خشکسالی است. به همین دلیل، این دو بزرگ ترین شریان های حمل و نقل ممکن است عملاً مسدود شوند.طبق اطلاعات شرکت بریتانیایی MDS Transmodal، این مسیرهای حمل و نقل از اهمیت بالایی برای بازار جهانی برخوردار هستند. کارشناسان خاطرنشان کردند که در سه ماهه سوم، بیش از نیمی از ترافیک کانتینری به آمریکای شمالی از آسیا یا بالعکس باید از کانال سوئز یا پاناما عبور می کرد.یک تاجر اروپایی که نامش اعلام نشده است در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت که نرخ حمل و نقل ممکن است افزایش یابد. مدیرکل انستیتوی صادرات و تجارت بینالملل، مارکو فورجیونه، خاطرنشان کرد که اگر این وضعیت حل نشود، مشکلات حمل و نقل تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.پیش از این اطلاع حاصل شد که صادرات نفت روسیه به چین از طریق مسیر دریای شمال در سال جاری از 1.5 میلیون تن تجاوز نخواهد کرد. برنامه سال 2023 میلادی 2.5 میلیون تن بود که به این ترتیب در رسیدن به آن توفیق حاصل نشده است.
https://spnfa.ir/20221029/پیشنهاد-روسیه-برای-جایگزینی-کریدور-شمال--جنوب-به-جای-کانال-سوئز-13098992.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0c/09/18954192_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_ab01dda9d53afea2c52d9bc4e0050642.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
جهان
ممکن است حمل و نقل کالاها از طریق کانال های سوئز و پاناما مختل شود
ممکن است حمل و نقل کالاها از طریق کانال های سوئز و پاناما به دلیل بروز برخی از مشکلات با اختلالاتی مواجه شود.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه فایننشال تایمز منتشر کرده است.
خبرنگاران این روزنامه مطلع شدند، در استانه عید کریسمس مسیحیان کاتولیک، مشکلات حمل و نقل با استفاده از این کانال های اصلی حمل و نقل به وجود آمد. در مورد کانال سوئز، تهدید ات ناشی از حملات حوثیهای یمن است و در مورد کانال پاناما، مشکلات در رابطه با خشکسالی است. به همین دلیل، این دو بزرگ ترین شریان های حمل و نقل ممکن است عملاً مسدود شوند.
طبق اطلاعات شرکت بریتانیایی MDS Transmodal، این مسیرهای حمل و نقل از اهمیت بالایی برای بازار جهانی برخوردار هستند. کارشناسان خاطرنشان کردند که در سه ماهه سوم، بیش از نیمی از ترافیک کانتینری به آمریکای شمالی از آسیا یا بالعکس باید از کانال سوئز یا پاناما عبور می کرد.
یک تاجر اروپایی که نامش اعلام نشده است در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز گفت که نرخ حمل و نقل ممکن است افزایش یابد. مدیرکل انستیتوی صادرات و تجارت بینالملل، مارکو فورجیونه، خاطرنشان کرد که اگر این وضعیت حل نشود، مشکلات حمل و نقل تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.
پیش از این اطلاع حاصل شد که صادرات نفت روسیه به چین از طریق مسیر دریای شمال در سال جاری از 1.5 میلیون تن تجاوز نخواهد کرد. برنامه سال 2023 میلادی 2.5 میلیون تن بود که به این ترتیب در رسیدن به آن توفیق حاصل نشده است.