ایران و سوریه شش سند همکاری امضا کردند + فیلم

© Photo / IRNA محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2023
اشتراک
محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه که طی یک سفر رسمی در تهران به سر می برد، شش سند همکاری امضا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر سوریه 6 سند امضا کردند که شامل موافقتنامه‌های تجارت آزاد، یادداشت‌های تفاهم در زمینه‌های گردشگری، موزه، رسانه و کتابخانه است.
به گزارش این خبرگزاری، معاون اول رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با نخست وزیر سوریه گفت: "ارتباط با سوریه جز راهبردهایی است که مقام معظم رهبری به جد بر آن تاکید دارند و ریاست محترم جمهور نیز بر آن پافشاری جدی دارند."
وی افزود: "در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه گشایش‌های خوبی در روابط دوجانبه ایجاد شد و ما نیز با قوت این توافقات را پیگیری خواهیم کرد."
مخبر خاطرنشان کرد: "پانزدهمین اجلاس کمیته همکاری‌های اقتصادی دو کشور بعد از وقفه طولانی به خوبی برگزار و 6 سند میان طرفین به امضا رسید. از جمله دستاوردهای مهم مذاکرات امروز، ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و میان دو کشور است".
وی عنوان کرد: همچنین سند موافقتنامه تجارت آزاد میان دو کشور به امضا رسید که از برکات آن صفر شدن تعرفه تجاری میان دو کشور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала