مراسم استقبال از رئیسی در مسکو + ویدئو

© Sputnikمراسم استقبال از رئیسی در مسکو
مراسم استقبال از رئیسی در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2023
اشتراک
تصاویری از مراسم استقبال از رئیسی در مسکو.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مسکو مورد استقبال قرار گرفت.
روسای جمهور ایران و روسیه امروز در طی مذاکراتی‌ در مورد درگیری اسرائیل و حماس و همچنین همکاری های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین مسکو و تهران گفتگو خواهند کرد.
سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: دیدار روسای جمهور روسیه و ایران ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در قالب محدود و سپس مذاکرات دوجانبه در قالب یک ناهار کاری انجام خواهد شد.
پسکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: این ارتباط با گفت‌وگو بین سران دو کشور در قالبی محدود آغاز می‌شود و سپس مذاکرات روسیه و ایران در قالب یک ناهار کاری دنبال می‌شود. پسکوف خاطرنشان کرد که هیچ بیانیه ای برای مطبوعات در نظر گرفته نشده است و در چارچوب سفر کاری رئیس جمهور ایران به روسیه، مذاکراتی در کرملین انجام خواهد شد.
دیدار روسای جمهور  ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2023
گزارش و تحلیل
در ملاقات رئیسی و پوتین چه موضوعاتی مطرح می شود؟
سفر پیشین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ انجام شد و این اولین سفر رئیسی به مسکو از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری خود در اوت ۲۰۲۱ بود. رئیسی در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد و پیش نویس توافقنامه جامع همکاری استراتژیک بین دو کشور به مدت ۲۰ سال به طرف روسی تحویل داده شد. به گفته رئیسی، بر اساس این توافق می‌توان یک اتحادیه جدید با کیفیت کاملاً متفاوت ایجاد کرد که در آن دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ، علم، فناوری، دفاع و نظامی، مسائل امنیتی، هوانوردی، فضا و غیره با یکدیگر تعامل داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала