کارشناس: روسیه هرگز منزوی نبوده و نخواهد بود

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین و رئیس امارات
ولادیمیر پوتین و رئیس امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
اشتراک
سعد بن عبدالله الحمید، تحلیلگر سیاسی سعودی و کارشناس مسائل خلیج فارس، در مصاحبه با اسپوتنیک درباره سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به امارات و عربستان سعودی اظهار نظر کرد:
این تحلیلگر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در زمان دشواری انجام می‌شود - منطقه خلیج فارس دستخوش برخی از تحولات است. با این حال، سفر او بسیار مهم است؛ این سفر با هدف تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با امارات متحده عربی و عربستان سعودی انجام می شود. علاوه بر این، نتایج این دیدار ممکن است تأثیر مثبتی بر همکاری بین طرفین در حوزه نظامی-استراتژیک داشته باشد.
به عنوان مثال، در مورد بحران اوکراین، مقامات سعودی بارها اعلام کرده اند که این کشور پادشاهی آماده است تا میانجی در مذاکرات بین مسکو و کی یف باشد. ریاض برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکا که نمی توان مواضع آنها را بی طرف خواند، روابط خود را با هر دو طرف درگیری حفظ می کند. با توجه به این واقعیت که عربستان سعودی و فدراسیون روسیه روابط استراتژیک قوی دارند، این احتمال وجود دارد که ریاض به بستری برای مذاکرات با هدف حل و فصل نهایی مناقشه تبدیل شود.
چهار جنگنده سوخو 35 اس هواپیمای پوتین را در سفر به ابوظبی همراهی می کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
چهار جنگنده سوخو 35 اس هواپیمای پوتین را در سفر به ابوظبی همراهی می کردند + فیلم
روسیه هرگز منزوی نبوده و نخواهد بود. تحریم های غرب نتوانست اقتصاد روسیه را بشکند؛ هیچ محدودیتی مانع از تبدیل شدن فدراسیون روسیه به یکی از قدرت های پیشرو در جهان نشد. علاوه بر این، مسکو نقش تعیین کننده ای در بازارهای جهانی نفت و گاز ایفا می کند. و به دلیل امتناع از منابع انرژی روسیه، تنها اروپا آسیب می بیند.
با توجه به نقش مسکو در حل مسئله خاورمیانه، باید گفت که روسیه در واقع کشوری قدرتمند و با نفوذ و وزن در عرصه بین المللی است. موضع این کشور [در قبال مسئله فلسطین]، برخلاف دیگران، به وضوح بیان شده است؛ مسکو از مردم فلسطین حمایت می کند. در این زمینه، دیدگاه های روسیه و عربستان سعودی کاملاً یکسان است - هر دو طرف از ایجاد یک کشور فلسطینی حمایت می کنند. بنابراین، فدراسیون روسیه می تواند به هر شکل و طریقی بر حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل در آینده تأثیر بگذارد".
امروز ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه برای مذاکرات با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی وارد ابوظبی شد. این دومین دیدار روسای جمهور در سال جاری است. دوره قبلی در ماه ژوئن در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد که در آن امارات متحده عربی در جایگاه افتخاری کشور مهمان حضور داشت.
پوتین پس از مذاکرات در ابوظبی راهی ریاض می شود و قرار است با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد و رئیس شورای وزیران عربستان سعودی دیدار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала