سوال ناخوشایند ایلان ماسک در مورد کمک های آمریکا به اوکراین

© Jim Watsonایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
اشتراک
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، به مصاحبه توماس ماسی، نماینده مجلس نمایندگان کنگره آمریکا و روزنامه نگار تاکر کارلسون، که در آن این سیاستمدار علیه درخواست دولت برای 61 میلیارد دلار کمک جدید به کیف صحبت کرد، واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک در کامنت خود در زیر ویدیو نوشت: "دهها میلیارد دیگر؟ آیا حداقل حسابرسی انجام شد؟"
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیش از این از کنگره 106 میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از حمایت همه نمایندگان برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواه تنها به حمایت از تل آویو رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد. بایدن اظهار داشت که اگر کنگره چنین سندی را تصویب کند، لایحه ای را که تنها به اسرائیل بدون اوکراین کمک می کند، امضا نمی کند.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
جمهوریخواهان جلسه درباره درخواست بایدن برای کمک به اوکراین را ترک کردند
یک روز قبل از آن، سناتورهای جمهوری خواه کنفرانس خبری درباره کمک به اوکراین و اسرائیل را ترک کردند، زیرا پاسخی از سوی دموکرات ها به پیشنهادات خود دریافت نکردند. ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین نیز در آخرین لحظه از حضور خود در این رویداد انصراف داد. چاد پرگرام، خبرنگار کنگره فاکس نیوز گفت که در این نشست فضای "تنش آمیزی" وجود داشت.
اگر کنگره اکنون نتواند در مورد کمک به اوکراین به توافق برسد، این کار باید پس از تعطیلات کریسمس که از 14 دسامبر برای نمایندگان کنگره و 15 دسامبر برای سناتورها آغاز می شود، انجام شود. مجلس نمایندگان در 9 ژانویه و سنا در 8 ژانویه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала