جزییات سفر روز پنجشنبه رئیسی به مسکو

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
دیدار روسای جمهور  ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
اشتراک
دستیار رئیس جمهور روسیه جزییاتی از سفر فردا رئیس جمهور ایران به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "یوری اوشاکوف" دستیار رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که قرار است مذاکرات میان ولادیمیر پوتین و سیدابراهیم رئیسی روسای جمهوری روسیه و ایران، بعدازظهر هفتم دسامبر در کرملین برگزار شود. وی پیش بینی کرد که گفت و گوی این دو رئیس جمهور طولانی باشد.
این مقام ارشد روسیه همچنین گفت: "پیش‌بینی می‌کنیم که دیدار کاری و مذاکرات در کرملین ساعت 16 به وقت مسکو آغاز شود. در بدو امر، گفتگوی نسبتا طولانی بین دو رئیس جمهور انجام خواهد شد".
وی گفت: "هنوز زمان دقیق ورود رئیس جمهوری ایران به پایتخت روسیه مشخص نیست".
به گفته اوشاکوف، چند تن از اعضای هیأت های روسیه و ایران نیز در این گفت و گو شرکت خواهند کرد. وی تصریح کرد: ترکیب شرکت‌کنندگان تقریباً یک به علاوه چهار است.
دستیار رئیس جمهوری روسیه افزود: "رئیسان جمهوری در ابتدای مذاکرات بیانیه هایی را قرائت کرده، وضعیت روابط دوجانبه را توصیف و موضوع های اصلی مذاکرات را بر می شمارند."
اوشاکوف تصریح کرد که سپس "مذاکرات در قالب یک ناهار کاری برگزار خواهد شد و "اعضای هیأت ها نتایج را به خبرنگاران اطلاع خواهند داد. "
رئیس‌ جمهوری ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین در راس یک هیات عالی‌ رتبه سیاسی - اقتصادی صبح پنجشنبه راهی مسکو می‌شود.
رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفت و گو در خصوص موضوع های منطقه ‌ای و بین ‌المللی به‌ ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی ‌ترین دستور کار رئیس جمهور ایران در این سفر یک‌ روزه خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала