تمام تماس ها و دیدارهای پوتین با رهبران عربستان و امارات در سال های اخیر

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر نکته غیرعادی در مذاکرات پوتین و رهبر امارات
نکته غیرعادی در مذاکرات پوتین و رهبر امارات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه به امارات و عربستان سعودی سفر خواهد کرد. آخرین باری که ولادیمیر پوتین به عربستان سعودی سفر کرد در سال 2019 بود. در همان سال از امارات متحده عربی دیدن کرد. با این حال، در عین حال، ولادیمیر پوتین تماس تلفنی منظمی با مقامات ارشد این کشورها برقرار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه مرتباً با ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان آل سعود تماس می گیرد. از 24 فوریه 2022، آنها 9 بار در تماس بوده اند.
طی یک گفتگوی تلفنی در 3 مارس 2022، طرفین در مورد غیرقابل قبول بودن سیاسی کردن مسائل عرضه انرژی جهانی بحث کردند. ولادیمیر پوتین همچنین رویکردهای اصلی طرف روسی را در زمینه عملیات ویژه نظامی در حال انجام برای حفاظت از دونباس تشریح کرد. رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد عربستان در گفت‌وگویی که در 16 آوریل 2022 انجام شد، در مورد چندین موضوع در دستور کار بین‌المللی از جمله اوضاع پیرامون اوکراین و حل و فصل مناقشه یمن تبادل نظر کردند.
در 21 ژوئیه 2022، ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان با در نظر گرفتن نتایج نشست سران کشورهای آستانه برای پیشبرد حل و فصل موضوع سوریه که در 19 جولای برگزار شد، در مورد وضعیت این کشور عربی تبادل نظر کردند. طی یک گفتگوی تلفنی در 22 سپتامبر 2022، طرفین در مورد تعامل در سازمان همکاری شانگهای با توجه به تصمیم اتخاذ شده در نشست اخیر در سمرقند مبنی بر اعطای وضعیت شریک گفتگو به عربستان سعودی گفتگو کردند.
در 30 ژانویه 2023، طرفین در مورد توسعه بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی و انرژی و همچنین تعامل در چارچوب اوپک پلاس برای تضمین ثبات بازار جهانی نفت گفتگو کردند. رئیس‌جمهور روسیه و ولیعهد عربستان سعودی در گفت‌وگوی تلفنی در تاریخ 21 آوریل 2023، چشم‌انداز تعامل عربستان و بریکس را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در مورد جنبه‌های مختلف اوضاع خاورمیانه در منطقه تبادل نظر کردند.
گفت و گوی تلفنی بین رئیس جمهور روسیه و ولیعهد عربستان سعودی در 7 ژوئن 2023 به ویژه به تضمین ثبات در بازار جهانی انرژی مربوط می شود. طرفین بر اهمیت توافقات انجام شده در این زمینه تاکید کردند. در 27 ژوئن 2023، محمد بن سلمان آل سعود، به عنوان بخشی از گفتگوی منظم با ولادیمیر پوتین، از اقدامات اتخاذ شده توسط رهبری روسیه برای حفاظت از نظم قانون اساسی، جان و امنیت شهروندان در ارتباط با حوادث روسیه در 24 ژوئن ابراز حمایت کرد.
آخرین گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان در 6 سپتامبر 2023 انجام شد. در این گفتگو، ولیعهد عربستان از پوتین به دلیل حمایت مستمر از درخواست عربستان سعودی برای پیوستن به بریکس تشکر کرد. رئیس جمهور روسیه نیز به نوبه خود تصمیم اتخاذ شده در این خصوص را در اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ به ولیعهد عربستان سعودی تبریک گفت و از اولویت های ریاست روسیه بر بریکس در سال 2024 خبر داد.
رئیس جمهور روسیه و ولیعهد عربستان سعودی در این مذاکرات بر توسعه روابط دوجانبه، همکاری در چارچوب اوپک پلاس و همچنین موضوعاتی که در دستور کار بین المللی قرار دارد، اشاره کردند.
Президент РФ Владимир Путин и президент Объединенных Арабских Эмиратов (ОАЭ) шейх Мухаммедбен Заид Аль Нахайян во время встречи на полях ПМЭФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
پوتین این هفته از امارات و عربستان سعودی دیدار خواهد کرد
تماس بین روسیه و امارات در بالاترین سطح
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به طور منظم با رهبری امارات متحده عربی تماس دارد. ولادیمیر پوتین طی 2 سال گذشته 2 دیدار و 4 مکالمه تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس جمهور امارات داشته است.
در 1 مارس 2022، گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، که در آن زمان ولیعهد امارت ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی بود، انجام شد. طرفین به ویژه وضعیت اطراف اوکراین را بررسی کردند. ولادیمیر پوتین به تفصیل دلایل و اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه را تشریح کرد. در مقابل، محمد آل نهیان به حق روسیه برای تضمین امنیت ملی اشاره کرد.
در 13 می 2022، ولادیمیر پوتین با ارسال تلگرافی به محمد بن زاید آل نهیان، درگذشت رئیس امارات، حاکم امارات ابوظبی، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان را تسلیت گفت. علاوه بر تلگرافی که قبلا ارسال شده بود، رئیس جمهور روسیه طی یک گفت و گوی تلفنی که در 17 می 2022 انجام شد، بار دیگر درگذشت خلیفه آل نهیان رئیس جمهور این کشور را تسلیت گفت. ولادیمیر پوتین همچنین تصدی سمت محمد آل نهیان را به عنوان حاکم امارت ابوظبی و انتخاب به عنوان رئیس جمهور امارات تبریک گفت.
در چارچوب سفر محمد آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی به روسیه در 11 اکتبر 2022، دیدار شخصی با ولادیمیر پوتین برگزار شد. رئیس جمهور روسیه در این دیدار به تلاش های رهبری امارات برای حل و فصل مسائل بحث برانگیز از جمله وضعیت اوکراین اشاره کرد و در مورد وضعیت پیرامون نیروگاه اتمی زاپاروژیه صحبت کرد.
در طول تلفن گفتگوی بین رئیس جمهور روسیه و امارات متحده عربی که در 7 دسامبر 2022 انجام شد، طرفین بر اثربخشی کار مشترک در چارچوب اوپک پلاس برای اطمینان از ثبات بازار جهانی نفت و همچنین معرفی اشاره کردند. ت
در 16 ژوئن 2023، در چارچوب مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، رئیس جمهور روسیه مذاکرات شخصی با رئیس جمهور امارات متحده عربی انجام داد. ولادیمیر پوتین به ویژه از تلاش های رئیس جمهور امارات برای حل و فصل مسائل بشردوستانه در جریان رویدادهای اوکراین، مربوط به تبادل زندانیان و سایر مسائل بشردوستانه از این دست تشکر کرد.
رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با محمد آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی که در 26 ژوئن انجام شد، وضعیت روسیه را در ارتباط با حوادث 24 ژوئن ارزیابی کرد. رهبر امارات پس از دریافت اطلاعات جامع، حمایت کامل از اقدامات رهبری روسیه را اعلام کرد.
به عنوان بخشی از مذاکرات بین رئیس جمهور روسیه و امارات، مسائل روابط دوجانبه و همکاری در چارچوب اوپک پلاس نیز به طور منظم مورد بحث قرار می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала