- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

خنثی‌سازی پهپادهای اوکراینی بر فراز دریای آزوف و کریمه

© Sputnik / Valery Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم پدافند هوایی
سیستم پدافند هوایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
تردد در پل کریمه بیش از چهار ساعت متوقف شد.
به گزارش اسپوتنیک، پدافند هوایی روسیه، 35 پهپاد را بر فراز دریای آزوف و کریمه خنثی کرد.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است که 22 پهپاد در شب منهدم و 13 هواپیمای بدون سرنشین دیگر رهگیری شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی، تردد در پل کریمه بیش از چهار ساعت متوقف شد.
نیروهای مسلح اوکراین تقریباً هر روز سعی می کنند با کمک پهپادهایی که سیستم های دفاع هوایی را رهگیری می کنند به مناطق مرزی و مرکزی روسیه حمله کنند.
گفتنی است، حملات پهپادی به کریمه دائم انجام می شود. به عنوان نمونه، کی یف ساعت سه بامداد روز دوشنبه 17 ژوئیه با کمک دو پهپاد به پل کریمه حمله کرد. قسمت ماشین رو پل آسیب دید، دو بزرگسال کشته و یک کودک مجروح شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: "حمله امروز به پل کریمه توسط رژیم کی‌ف انجام شد. این یک رژیم تروریستی است و تمام ویژگی های یک گروه جنایتکار سازمان یافته بین المللی را دارد.
پهپاد جدید روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آزمایش یک پهپاد انتحاری جدید روسیه در منطقه عملیات نظامی ویژه در اوکراین + عکس و فیلم
تصمیمات توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سیاستمداران اتخاذ می شود. ایالات متحده و بریتانیا یک نهاد دولتی تروریستی را مدیریت می کنند".
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در مورد دخالت احتمالی غرب در حمله تروریستی به پل کریمه گفت: کرملین از "هماهنگی عمیق" رژیم کی‌یف با واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی،آگاه است. بنابراین "توهم"ی در این مورد وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: "ما به خوبی می دانیم که هماهنگی بین رژیم کی‌یف و واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی و همچنین اتحاد آتلانتیک شمالی چقدر عمیق است. ما به خوبی می دانیم که چه مقدار اطلاعات از اتحاد آتلانتیک شمالی و از واشنگتن بطور مدام در اختیار کی‌یف قرار می گیرد، بنابراین در اینجا هیچ توهمی وجود ندارد".
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نیز به نوبه خود گفت، حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شده است، تصمیم برای حمله توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت ایالات متحده و آمریکا و سرویس های اطلاعاتی بریتانیا گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала