ایران اتهام انگلیس برای دست داشتن در حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را رد کرد

© Photo / IRNAناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه به تشخیص خود و بر اساس اصول و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرامی وزارت خارجه ایران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهام بی پایه و اساس دولت انگلیس در مورد ارتباط ایران با حملات صورت گرفته در دریای سرخ، اظهار داشت: این ادعاها با اهداف خاص سیاسی مطرح می‌شوند و حاکی از تلاش مقامات انگلیس برای وارونه نمایی واقعیت‌های منطقه و نیز بیانگر تأثیر پذیری آنها از ترجیحات طرف‌های ثالث از جمله رژیم کودک‌کُش صهیونیستی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهارات و اقدامات غیرسازنده برخی مقامات انگلیسی که خود عاملی برای تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است را محکوم کرد و افزود: همان طور که قبلا به صراحت اعلام‌ کرده‌ایم، گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند. این گروه‌ها به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.
گفتنی است؛ وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای حمله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را محکوم کرد و با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارتباط ایران با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، مدعی شد که مسئولیت این حملات بر عهده ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала