پوتین: مناقشه خاورمیانه ویژگی های یک فاجعه انسانی را پیدا کرده است

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استوارنامه سفرای تازه وارد از جمله نمایندگان بریتانیا، آلمان، سوئد، ترکیه، کره جنوبی و قزاقستان را پذیرفت.
به گزارش اسپوتنیک، طبق سنت، رئیس جمهور استوارنامه ها را می پذیرد و در سخنانی به مهم ترین مشکلات بین المللی اشاره نموده و همچنین روابط روسیه با کشورهایی را که سفرای آنها استوارنامه به او تقدیم می کنند توصیف می کند.
پوتین در این مراسم که در کاخ کرملین برگزار شد، گفت: "البته روسیه در نظر دارد روابط خود را با شرکای خارجی در مسیرهای انسانی و فرهنگی گسترش دهد".
رئیس جمهور روسیه گفت که قرار است در ماه مارس جشنواره جهانی جوانان در سوچی برگزار شود که "جوانان را از تمام قاره ها گرد هم می آورد."
پوتین افزود: "مشارکت نمایندگان بیش از 180 کشور پیش بینی می شود. علاوه بر این، آماده سازی فعال برای نوعی همایش نوآورانه، همانطور که ما آن را "بازی های آینده" در کازان می نامیم، در حال انجام است که ترکیبی از ورزش های کلاسیک و الکترونیکی است".
وی اضافه کرد: "من واقعاً دوست دارم روابط ما نه تنها از طریق دیپلماسی مردمی، بلکه از طریق دیپلماسی رسمی به درستی توسعه یابد."
ولادیمیر پوتین در خصوص کشورهای آفریقایی حاضر در این مراسم گفت:" ضمناً می خواهم بگویم که کشتی هایی با غله روسی به شش کشور به عنوان کمک به این کشورهایی که نیاز به غذا دارند ارسال می شود. برخی از کشتی ها در حال حاضر در حال تخلیه هستند، برخی اکنون در دریا هستند، برخی در حال بارگیری در بنادر روسیه هستند".
رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص مناقشه میان اسرائیل و فلسطین و تبعات آن گفت:" شما در دوره بسیار سختی برای روابط بین‌الملل که بحران‌ها در سیاست و اقتصاد جهانی رو به افزایش است و درگیری‌های منطقه‌ای تشدید می‌شود، در حال هدایت سفارت‌ها هستید. علاوه بر این، در مورد رویارویی طولانی مدت فلسطین و اسرائیل، وضعیت، با همه تراژدی آن، ویژگی های یک فاجعه انسانی واقعی را پیدا کرده است."
رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه به عنوان رئیس آینده بریکس قصد دارد به افزایش نقش این سازمان در رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار جهانی کمک کند، تلاش هایی را برای تقویت مشارکت استراتژیک جامع در برجام و توسعه تعامل در حوزه های اقتصادی، مالی و سایر حوزه ها انجام دهد.
پوتین افزود که روسیه به طور جدی برای میزبانی نشست بریکس در کازان در اکتبر 2024 با ترکیبی جدید و گسترده تر آماده می شود. رئیس دولت همچنین یادآور شد که بازی های ورزشی بریکس در تابستان در کازان برگزار می شود.
رئیس جمهور روسیه در پایان افزود:" خانم ها و آقایان. در پایان مایلم تاکید کنم که روسیه به روابط با هر یک از کشورهایی که شما نماینده آنها هستید اهمیت زیادی قائل است. در جریان فعالیت‌های دیپلماتیک خود، مطمئناً می‌توانید روی حمایت ما از رهبری روسیه، مقامات اجرایی، محافل تجاری و عمومی و البته پارلمان حساب کنید".
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که امیدوار است سفرا از کار در روسیه رضایت شخصی دریافت کنند، بتوانند احساس کنند روسیه چگونه زندگی می کند، چگونه یک قدرت با فرهنگ غنی و متنوع زندگی می کند، نبض روسیه را احساس کند و با فرهنگ غنی آن آشنا شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала