پوتین در میان نامزدهای شخصیت برتر سال 2023 تایم

© Sputnik / Гавриил Григоров /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
اشتراک
مجله تایم، نام ولادیمیر پوتین را در فهرست نامزدهای عنوان "شخصیت سال" قرار داد. در مجموع 9 نامزد از جمله شی جین پینگ رئیس جمهور چین حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک، برنده روز چهارشنبه اعلام خواهد شد، اما در این بین این نشریه فهرست کوتاهی از نه نامزد را منتشر کرد.
در مورد پوتین گفته می شود که در سال 2023 به دلیل شورش گروه واگنر با تهدید مواجه شد اما در نهایت تنها موقعیت خود را تقویت کرد. تایم در سال 2007 او را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد و بارها او را در لیست صد نفر از تأثیرگذارترین افراد جهان قرار داده است.
فهرست کوتاه همچنین شامل شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با دوره سوم "بی سابقه"، فیلمنامه نویسان و بازیگران برجسته هالیوود، خواننده تیلور سویفت با درآمد بی سابقه و سام آلتمن، رئیس OpenAI توسعه دهنده هوش مصنوعیChatGPT می باشد.
در میان مدعیان، همچنین دادستان های آمریکایی هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را تحت پیگرد قرار می دهند. همچنین عروسک باربی که در مورد آن فیلم باکس آفیس رکوردشکن ساخته شد، پادشاه سلطنتی بریتانیا چارلز سوم و رئیس سیستم فدرال رزرو آمریکا جروم پاول، که با تورم بی سابقه مبارزه می کند، در این فهرست حضور دارند.
در سال 2022، تایم ولادیمیر زلنسکی و "روح اوکراین" را به عنوان شخصیت سال منصوب کرد. این بار هر دو در لیست نامزدها غایب هستند. سنت انتخاب فرد سال - فرد، گروه یا پدیده ای که در 12 ماه گذشته بیشترین تأثیر را بر جهان داشته است - به سال 1927 باز می گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала