سیاستمدار ترک: اروپا با سکوت خود در قبال اسرائیل ناقض سیاست خود است

© AFP 2023 / Said KhatibПалестинцы осматривают разрушения вокруг жилых зданий после авиаударов Израиля по лагерю беженцев Рафах
Палестинцы осматривают разрушения вокруг жилых зданий после авиаударов Израиля по лагерю беженцев Рафах  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
اشتراک
عضو کمیسیون ادغام پارلمان ترکیه با اتحادیه اروپا، معاون حزب حاکم عدالت و توسعه در گفتگو با اسپوتنیک در مورد گزارش اخیر کمیسیون اروپا درباره وضعیت کنونی روابط ترکیه و اتحادیه اروپا اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "سلمان اوزبویاچی" در این زمینه گفت:" این گزارش همیشه فقط در مورد مشکلات و منافع اتحادیه اروپا صحبت می کند. در واقع این دلیل اصلی توقف روند مذاکرات با بروکسل است. چنین موضع یکجانبه اتحادیه اروپا برای ما غیرقابل قبول است". این نماینده مجلس تاکید کرد: "بروکسل باید به منافع و مشکلات ترکیه احترام بگذارد".
اوزبویاچی در مورد انتقاد این گزارش از موضع آنکارا در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل گفت: "حماس یک حزب سیاسی است که در جریان انتخابات مورد حمایت مردم قرار گرفت و ده ها سال است که برای آزادسازی سرزمین های خود می جنگد. در کرانه باختری حماس وجود ندارد. اما آیا اسرائیل در آنجا به غیرنظامیان حمله نمی کند؟ سیاست های اسرائیل که چیزی کمتر از "تروریسم دولتی" نامیده نمی شود، در واقع به حماس مربوط نمی شود".
وی ادامه داد:" اقدامات اسرائیل، بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌های پناهندگان، پناهگاه‌ها، کلیساها و مساجد برای هر کسی که وجدان دارد غیرقابل قبول است. در مناقشه روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا موضع آشکار طرفدار اوکراین گرفت و فعالانه در مورد هر موضوعی صحبت کرد، اما اکنون که ده‌ها هزار غیرنظامی و کودک در غزه می‌میرند، این فعالیت کجاست؟ اکنون بروکسل که سیاست سکوت را در قبال اقدامات اسرائیل ترجیح می دهد، می گوید موضع ترکیه در این مورد با دیدگاه اتحادیه اروپا در تضاد است. این در حالی است که اروپا با سکوت خود دقیقاً با ارزش‌هایی که سال‌ها اعلام کرده، مانند حمایت از حقوق بشر، آزادی بیان، دموکراسی، حقوق کودکان و زنان در تضاد است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала