کاخ سفید در خصوص اوکراین: "ما واقعاً به پول نیاز داریم"

© Photo / DoD/Lisa FerdinandoАмериканский флаг на здании Министерства обороны США в годовщину терактов 11 сентября, Вашингтон
Американский флаг на здании Министерства обороны США в годовщину терактов 11 сентября, Вашингтон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به شدت به کنگره برای تصویب بودجه اضافی برای کمک به اوکراین نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی در مصاحبه ای با ABC گفت: " اینگونه بگویم که درخواست برای بودجه اضافی که ما پیشنهاد کردیم شامل پول برای اوکراین بود، چیزی که واقعاً به آن نیاز داریم. همچنین برای اسرائیل و برای امنیت مرزهای ما پول وجود دارد".
کربی تاکید کرد که نمی‌تواند به جای رئیس‌جمهور بگوید که آیا ادغام بودجه برای حمایت از کی یف و تضمین امنیت ملی را تایید می‌کند یا خیر.
بایدن قبلاً 106 میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از حمایت بی چون و چرا در کنگره برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان به تخصیص کمک فقط به اسرائیل رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد.
بایدن اظهار داشت که در صورت تصویب چنین سندی توسط کنگره، لایحه اختصاص کمک به اسرائیل را بدون اوکراین امضا نمی کند و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان بر بحث جداگانه در مورد درخواست حمایت از کیف اصرار دارند که همچنین باید توسط گزارش دولت در مورد اهداف خود و یک برنامه اقدام بیشتر برای اوکراین حمایت شود. این درخواست نیاز به تایید هر دو مجلس کنگره و امضای بعدی توسط رئیس جمهور دارد. در همین حال، دولت اذعان کرد که بودجه ای که قبلا برای کمک به کیف اختصاص داده شده بود رو به اتمام است و به همین دلیل است که بسته های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین در حال کاهش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала