آمریکا قصد دارد موشک های زمین به زمین را در منطقه هند و اقیانوس آرام مستقر کند

Концептуальный рисунок межконтинентальной баллистической ракеты LGM-35A ВВС США
Концептуальный рисунок межконтинентальной баллистической ракеты LGM-35A ВВС США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
اشتراک
آمریکا قصد استقرار موشک های زمینی در منطقه هند و اقیانوس آرام را دارد.
به گزارش اسپوتنیک، راب فیلیپس، سخنگوی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام به گفت: ارتش ایالات متحده قصد دارد در سال 2024 موشک های میان برد زمینی را در منطقه هند و اقیانوس آرام مستقر کند تا نفوذ چین را مهار کند.

این مقام آمریکایی گفت: ارتش ایالات متحده قصد دارد در سال 2024 موشک های میان برد زمینی را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام مستقر کند و اولین زرادخانه خود را در این منطقه از زمان پایان جنگ سرد ایجاد کند تا بازدارندگی علیه چین را تقویت کند.

به گفته فیلیپس، گزینه هایی برای استقرار نسخه زمینی موشک استاندارد موشک کروز تاماهاوک در حال بررسی است. اما سخنگوی ارتش جزئیاتی در مورد مکان و زمان دقیق استقرار موشک های آمریکایی ارائه نکرد.

روابط بین پکن و واشنگتن حتی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که "جنگ تجاری" را با چین آغاز کرد، به طور قابل توجهی سرد شد. با روی کار آمدن جو بایدن، اوضاع بهبود نیافت، بلکه حتی بدتر شد: تعدادی از حوادث، از جمله سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان به تایوان و انهدام یک بالون چینی توسط ایالات متحده در حریم هوایی آمریکا، منجر به دور جدید رویارویی های دیپلماتیک و تحریم چین برای همکاری با ایالات متحده در برخی از زمینه ها از جمله از طریق وزارت دفاع شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала