سخنگوی نیروهای حافظ صلح: نقش ما در انتقال پیام ها به منظور کاهش تنش بین لبنان و اسرائیل است

© AFP 2023 / Karamallah DaherA UN peacekeeper of the United Nations Interim Force in Lebanon (UNIFIL) stands at a lookout point in Adaisseh village near the Lebanese-Israeli border, southern Lebanon December 21, 2015.
A UN peacekeeper of the United Nations Interim Force in Lebanon (UNIFIL) stands at a lookout point in Adaisseh village near the Lebanese-Israeli border, southern Lebanon December 21, 2015. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2023
اشتراک
سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان گفت که پس از پایان آتش بس در غزه، وضعیت در مرز لبنان و اسرائیل همچنان رو به وخامت است.
آندره آ تننتی، سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان در گفتگو با اسپوتنیک عربی درباره وخامت شدید اوضاع در مرز لبنان و اسرائیل پس از پایان آتش بس در غزه اظهار نظر کرد.
وی اظهار کرد: قطعنامه 1701 شورای امنیت علیرغم چالش های فعلی همچنان به قوت خود باقی است. اصول اساسی آن در مورد امنیت، ثبات و راه حل های بادوام وجود دارد. ما همچنین حمایت خود را از نیروهای مسلح لبنان، نقش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان و قطعنامه 1701 به منظور تنش زدایی تأیید کردیم.
سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان تاکید کرد: نقش بی طرف ما در انتقال پیام های مهم برای کاهش تنش ها و جلوگیری از موقعیت های خطرناک سوء تفاهم در این لحظات دشوار همچنان مهم است. اولویت های ما اجتناب از تشدید تنش، حفاظت از جان غیرنظامیان و تضمین امنیت نیروهای حافظ صلح است.
نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرز با لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
آمریکا: درگیری نظامی میان اسرائیل و لبنان اجتناب ناپذیر نیست
وی افزود: قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل در سال 2006 به تصویب رسید و اکنون هرگونه بحث در مورد این سند و یا اصلاحات آن و آینده این قطعنامه تنها می تواند توسط شورای امنیت و کشورهای عضو آن آغاز شود. قطعنامه 1701 و مأموریت ما نقش مهمی را در حفظ کانال باز ارتباط بین دو طرفی ایفا می کند که حاضر به گفتگوی مستقیم نیستند و هنوز در حال جنگ هستند.
سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان خاطر نشان کرد: این نقش حیاتی به ما امکان کمک به تنش زدایی در این لحظه حساس برای منطقه را داده است و ما همچنان به تلاش خود از طریق تعامل دوجانبه با هر دو طرف ادامه می دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала