جمهوری خواهان از بایدن خواستند که ارتباط خود را با چین قطع کند

© AP Photo / Greg Bakerپرچم آمریکا روی ماشین کنسولگری امریکا در شانگهای
پرچم آمریکا روی ماشین کنسولگری امریکا در شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
جمهوری خواهان از بایدن خواستند به دلیل یک عامل بیماری زا جدید ارتباط خود را با چین قطع کند
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، اعلام کرد، سناتورهای جمهوری‌خواه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهند که سفر با چین را به دلیل گزارش‌های مربوط به "بیماری مرموز تنفسی" محدود کند.
روبیو و سایر اعضای حزبش به رئیس جمهور ایالات متحده: "نباید منتظر باشیم تا سازمان جهانی بهداشت، که به احترام برده‌وارانه خود که به حزب کمونیست چین اقدام کند، ما باید اقدامات لازم را برای محافظت از آمریکایی‌ها و اقتصادمان انجام دهیم.
در این پیام آمده است: نمایندگان کنگره خاطرنشان می‌کنند که محدود کردن گزارش‌دهی ضروری است "تا زمانی که همه چیزهایی را که باید درباره یک عامل بیماری‌زای جدید بالقوه بدانیم، بدانیم". "ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا از رسیدن آن به ما جلوگیری کنیم.
نویسندگان نامه خاطرنشان می کنند: "ممنوع کردن سفر در حال حاضر می تواند کشور ما را از مرگ، قرنطینه های جدید و شیوع بیماری در آینده نجات دهد.
آنها اشاره می کنند که از اواخر اکتبر، چین "یک پاتوژن ناشناخته را شناسایی کرده است که می تواند به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده سرایت کند"، "این بیماری به ویژه برای کودکان خطرناک است و بیمارستان ها در مناطق شمالی کشور تحت فشار شدید قرار دارند."
آنها به سناتورهای رئیس جمهور ایالات متحده هشدار می دهند. نمایندگان کنگره آمریکا با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت هنوز در مورد ماهیت بیماری پاسخی نداده است، خلاصه می‌کنند: "اگر به تاریخ گوش دهید، هر دلیلی برای نگرانی وجود دارد".
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در پایان ژانویه 2020 در بحبوحه شیوع همه‌گیری کووید-19، ارتباطات ایالات متحده با چین را به حالت تعلیق درآورد. خود جمهوری خلق چین در ماه مارس همان سال تقریباً به طور کامل مرزهای خود را به روی مهمانان خارجی بست.
کرملین مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
پاسخ کرملین به تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن روابط روسیه و چین
ارتباطات بین دو کشور تنها در سال 2023 پس از لغو محدودیت‌های اعمال شده توسط پکن در طول همه‌گیری آغاز شد. در همین حال، به دلیل اختلافات سیاسی و اقتصادی، از سرگیری کامل اتفاق نیفتاد و هنوز سرویس هوایی مستقیم بین پایتخت های دو کشور وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала