ایران ادعای اسرائیل در نشست کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را قاطعانه رد کرد

© Photo / IRNAسخنرانی نماینده ایران در نشست کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی
سخنرانی نماینده ایران در نشست کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
اشتراک
نماینده ایران، اتهامات ساختگی و پوچ هیات نمایندگی اسرائیل در دستور کار مباحث عمومی بیست‌ وهشتمین اجلاس کنفرانس دولت‌های عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را قاطعانه رد و تصریح کرد که ادعاهای فرافکنانه، کمکی به لاپوشانی هفت دهه جنایات وحشیانه اسرائیل در فلسطین نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای طرف اسرائیلی مبنی بر نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی از سوی تهران تصریح کرد: ادعاهای بی‌اساس علیه ایران که قربانی اصلی سلاح‌های شیمیایی است، ارزشی جز سیاسی کردن بیشتر سازمان و تضعیف ماهیت فنی آن ندارد.
نماینده ایران با بیان این مطلب که "تولید سلاح‌های شیمیایی توسط اسرائیل دلیلی جز بکارگیری آن ندارد"، خاطر نشان کرد که ادعای اسرائیل و "تظاهر به نگرانی درباره کنوانسیون سلاح های شیمیایی در حالی که عضو کنوانسیون و سایر معاهدات خلع سلاح نیست، نگرانی کشورهای عضو را در مورد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی توسط اسرائیل علیه مردم بی گناه غزه دوچندان کرد."
ایران بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در دوران معاصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2023
گزارش و تحلیل
ایران بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در دوران معاصر
وی بر همین اساس پاسخگویی اسرائیل را به‌دلیل هفت دهه جنایات وحشیانه در فلسطین، امری ضروری خواند و تصریح کرد: فرافکنی و متهم ساختن کشورهای عضو، به این موجودیت شوم و عامل بی‌ثباتی در منطقه پرتلاطم غرب آسیا، کمک نمی‌کند.
رضا نجفی خواستار بررسی و تحقیقات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و نهادهای بین‌المللی در رابطه با استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی به ویژه عامل اعصاب توسط اسرائیل در غزه شد.
گفتنی است که بیست و هشتمین اجلاس کنفرانس دولت های عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی از دوشنبه ۶ آذر در مقر سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه شروع شده و تا فردا ۱۰ آذر ادامه خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала