مسکو: صحنه سازی در بوچا توسط کی یف برای مختل شدن مذاکرات انجام شد

© AP Photo / Vadim Ghirda عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سخنان آراخامیا نشان می دهد که تحریک در بوچا توسط کی یف سازماندهی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است، سخنان دیوید آراخامیا، رهبر فراکسیون خدمتگزار مردم در رادا اوکراین، مبنی بر اینکه بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا، اوکراین را از صلح با روسیه در سال 2022 منصرف کرد، نشان می دهد که تحریک در بوچا توسط کی یف سازماندهی شده بود.
هفته گذشته، آراخامیا، که در بهار 2022 رهبری هیئت اوکراینی را در مذاکرات با روسیه برعهده داشت، گفت که در آن زمان جنگ می توانست به پایان برسد، اما کی یف با وضعیت غیر متعهد موافقت نکرد و جانسون خواستار امضای چیزی نشد. او گفت، "فقط بجنگید".
پوتین: روسیه می داند چه کسی و چه کاری در بوچا انجام داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
پوتین: روسیه می داند چه کسی و چه کاری در بوچا انجام داده است
زاخارووا عنوان کرد:"در نهایت، خود طرف اوکراینی به چیزی که ما در تمام این مدت صحبت می کردیم اعتراف کرد. این افشاگری ها از سوی آراخامیا به طور قانع کننده ای نشان می دهد که صحنه سازی ها در بوچا توسط کی یف سازماندهی شده است تا بهانه ای برای برهم زدن روند مذاکرات باشد. همه اینها بار دیگر ماهیت دست نشانده رژیم زلنسکی را تأیید می کند".
این دیپلمات در نشست خبری روز چهارشنبه خود افزود: "این اظهارات همچنین نشان دهنده "وابستگی کامل" رژیم کی یف به "دست نشانده های آنگلوساکسون" است که به معنای واقعی کلمه هر طور که می خواهند بر آن حکومت می کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала