پوتین: روسیه از وابستگی تکنولوژیک به غرب رهایی می یابد

© Sputnikکنفرانس مطبوعاتی ولادیمیر پوتین در چین
کنفرانس مطبوعاتی ولادیمیر پوتین در چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه گفت که شرکای غربی معتقد بودند که فدراسیون روسیه از وابستگی تکنولوژیک به غرب رها نخواهد شد، اما این اتفاق می افتد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که شرکای غربی بر این باور بودند که روسیه هرگز از وابستگی تکنولوژیک به غرب رها نخواهد شد، اما این اتفاق می افتد و بسیار سریع اتفاق می افتد.
وی در کنگره دانشمندان جوان گفت: شرکای به اصطلاح ما، حداقل این چیزی است که ما آنها را می نامیم، معتقد بودند که ما را به تکنولوژی خود وابسته کرده اند و ما هرگز از این وابستگی رهایی نمی یابیم. اما به لطف تلاش افرادی مانند شما، همکارانتان، این امر شدنی است. و نه تنها ممکن است، بلکه بسیار سریع اتفاق می افتد.
پوتین خاطرنشان کرد که "بازاری برای محصولات تولید کنندگان ما از این دستگاه ها ایجاد شده است" و" اگر بازار ایجاد شد، پس انگیزه اقتصادی برای تولید به وجود آمده است."
وی افزود: وقتی می شد همه چیز را در خارج از کشور خرید، بازار داخلی وجود نداشت. اما یک چیز در اینجا مهم است. این بسیار ساده، ابتدایی است، اما به طور کلی تا اینجا کار می کند و آن هم رقابت است. لازم است بین محصولات مربوطه در بازار داخلی رقابت وجود داشته باشد.
پوتین تاکید کرد: چیزهای منحصربه‌فردی وجود دارد که ممکن است در نسخه‌های تکی تولید شوند، اما با این وجود، وقتی در مورد نوعی تولید انبوه صحبت می‌کنیم، برای تضمین کیفیت باید رقابت وجود داشته باشد.
بیش از پنج هزار متخصص جوان از بیش از 25 کشور از جمله: بلاروس، چین، ایران، کوبا، آفریقای جنوبی، قزاقستان و غیره در این کنگره حضور دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала