ویژگی اصلی سامانه موشکی روسی کالیبر اعلام شد

© Sputnik / Andrey Stanavov /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک موشک کالیبر از یک ناو روسی
شلیک موشک  کالیبر از یک ناو روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
یوری کنوتوف، کارشناس نظامی، مدیر موزه نیروهای دفاع هوایی روسیه در مورد مشخصات موشک های کروز کالیبر ساخت روسیه که در منطقه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکارین از آنها استفاده می شود، تعریف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس از جمله در مورد ویژگی اصلی این نوع سلاح صحبت کرده و گفت:" موشک‌های کروز کالیبر پاسخ ما به تاماهاوک‌های آمریکایی است. این موشک از دقت بالایی برخوردار است و هدایت آن توسط یک هد هومینگ (کلاهک نشانه گیری خودکار) مخصوص انجام می شود و از سامانه گلوناس نیز استفاده شده است. این موشک در حین پرواز مانور می دهد و می تواند از موانع و مکان های مختلف که سامانه های پدافند هوایی مستقر هستند دوری کند".
پرتاب موشک کالیبر به سوی تاسیسات نظامی اوکراین+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2022
پرتاب موشک کالیبر به سوی تاسیسات نظامی اوکراین+ویدیو
یوری کنوتوف خاطرنشان کرد: ویژگی موشک این است که هنگام اصابت به هدف از راه دور، به حرکت زیگزاگی و لغزش در مسیر خود پرداخته و با سرعتی در حدود 3 ماخ به هدف حمله می کند که باعث می شود اصابت به آن غیرممکن باشد.
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که یک ناوچه ناوگان روسیه در دریای سیاه با چهار موشک کروز مجموعه کالیبر به تاسیسات نظامی نیروهای مسلح اوکراین حمله کرده است. به گفته این وزارتخانه، پرتاب موشک به سوی تاسیسات زیرساخت نظامی نیروهای مسلح اوکراین در دریای سیاه با موفقیت انجام شده و اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفتند.
جدیدترین زیردریایی روسیه موشک های کالیبر را در دریای ژاپن شلیک کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
جدیدترین زیردریایی روسیه موشک های "کالیبر" را در دریای ژاپن شلیک کرد + ویدئو
قبل از آن وزارت دفاع روسیه ویدئویی را نشان داد که در آن هواپیماهای سوخو 24 و سوخو 30 Su-30SM) و (Su-24M نیروی هوایی ناوگان دریای سیاه در حال گشت زنی در آب های سواحل کریمه و انجام یک ماموریت رزمی هستند. در فیلم نشان داده شده، جت های جنگنده به طور موثر با هواپیماهای بدون سرنشین مبارزه می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала