رسانه: بایدن باید در اوکراین اقدامات جدی انجام دهد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
رسانه: بایدن باید زلنسکی را برای مذاکره با پوتین متقاعد کند.
به گزارش اسپوتنیک، پورتال آمریکایی Responsible Statecraft نوشت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باید رهبری اوکراین را مجبور کند که وارد مذاکرات صلح با روسیه شود تا از عواقب جدی‌تری برای کی یف جلوگیری کند.
در مقاله این پورتال آمده است: برای واشنگتن کافی نیست که خواستار مذاکره با اوکراین پشت درهای بسته شود. همچنین عاقلانه نیست که هرگونه ابتکار دیپلماتیک را تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا که تقریباً یک سال دیگر برگزار می شود به تعویق بیندازیم، به این امید که هم نیروهای اوکراینی و هم کمک های ایالات متحده تا این مدت دوام بیاورند.
Responsible Statecraft نوشت که هیچ چشم انداز واقع بینانه ای وجود ندارد که نیروهای مسلح اوکراین بتوانند مواضع خود را در میدان نبرد بهبود بخشند. به همین دلیل، نویسنده مقاله معتقد است که آتش بس و مذاکرات صلح بهترین راه حل برای ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

اوکراین ممکن است نتواند تا این حد دوام بیاورد، و موفقیت بزرگ روسیه، از جمله فتح اراضی وسیع اوکراین، دولت بایدن را با یک انتخاب دردناک مواجه خواهد کرد: شکست اوکراین را بپذیرد که تحقیر جدی برای آمریکا و ناتو خواهد بود یا با تهدید به مداخله مستقیم، خطر جنگ هسته‌ای با مسکو را بپذیرد.

روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است، اما مقامات کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده اند. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک جهت صلح آمیز وجود ندارد، در حالی که دستیابی به اهداف عملیات ویژه یک اولویت مطلق برای مسکو است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روسیه هرگز گفتگو را رد نکرده است، اما طرف مقابل باید مستقیماً این را اعلام کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала