سازمان ملل توضیح داد که تا چه سالی و تحت چه شرایطی می توان ایدز را ریشه کن کرد

© Sputnik / Igor Zaremboیکی از واکسن های ساخت روسیه بر ضد ابولا بر روی مبتلایان به ایدز قابل استفاده است
یکی از واکسن های ساخت روسیه بر ضد ابولا بر روی مبتلایان به ایدز قابل استفاده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2023
اشتراک
در گزارشی که در وب‌سایت برنامه مشترک سازمان ملل در مورد اچ‌آی‌وی/ایدز منتشر شده است، می‌گوید اگر بودجه لازم به جوامعی که در هر کشوری با این بیماری مبارزه می‌کنند اختصاص یابد، می توان آن را تا سال 2030 در سراسر جهان ریشه‌کن کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در سند منتشره آمده است :" در آستانه روز جهانی ایدز (1 دسامبر)، از دولت‌ها در همه جا می‌خواهد تا قدرت جوامع و سازمان‌های جامعه مدنی در سراسر جهان را برای رهبری مبارزه با ایدز آزاد کنند. گزارش جدید UNAIDS، "منظور به جوامع!" نشان می دهد که ایدز می تواند تا سال 2030 به عنوان یک تهدید سلامت عمومی از بین برود، اما تنها در صورتی که جوامعی که در خط مقدم کار می کنند، تمام حمایت های مورد نیاز خود را از دولت ها و اهداکنندگان دریافت کنند."
به گفته این سازمان، کمپین های تحت رهبری جامعه به باز شدن دسترسی به داروهای ژنریک برای درمان HIV کمک کرده است که منجر به کاهش چشمگیر هزینه درمان ضد رتروویروسی از 25 هزار دلار آمریکا به ازای هر نفر در سال 1995 به 70 دلار آمریکا در بسیاری از کشورها که بیشتر تحت تاثیر اپیدمی ایدز قرار گرفته، شده است.
بر اساس گزارش UNAIDS، در هر دقیقه یک نفر به دلیل ایدز جان خود را از دست می دهد، هر هفته 4000 دختر و زن جوان به HIV مبتلا می شوند و از 39 میلیون نفر مبتلا به HIV، 9.2 میلیون نفر به درمان مورد نیاز خود دسترسی ندارند.
در پایان این گزارش آمده است: "راهی برای پایان دادن به ایدز تا سال 2030 وجود دارد، اما تنها در صورتی که جوامع، رهبری را به دست گیرند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала