پلتفرم های پرداخت جایگزین در سازمان همکاری شانگهای و بریکس

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
اشتراک
پلتفرم های پرداخت جایگزین به طور فعال معرفی می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که انتقال سریع به استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در میان اعضای بریکس و سازمان همکاری شانگهای مشاهده شده است، جایی که سیستم های پرداخت جایگزین به سرعت در حال معرفی هستند.
لاوروف که در کنفرانس بین المللی علمی و کارشناسی"خوانش های پریماکوف" صحبت می کرد، گفت: "ما در چارچوب بریکس، در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، در حال بحث درباره این موضوع هستیم. پلتفرم های پرداخت جایگزین به طور فعال معرفی می شوند، انتقال به ارزهای ملی بسیار سریع در حال توسعه است."
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2023
طراحی دلار دیجیتال؛ راهی برای مقابله آمریکا با سامانه پرداخت بریکس
وی افزود: "هند و چین به منافع خود اهمیت می دهند و احتمالاً درک می کنند که خروج ناگهانی از سیستم موجود برای اقتصاد آنها مضر است. اما به تدریج از وابستگی به دلار، وابستگی به سیستم‌های پرداخت، زنجیره‌های تأمینی که غرب در حال ایجاد آن است، فاصله گرفته است".
به گفته وی، رایزنی‌ها در مورد پلتفرم‌های پرداخت مشترک در سازمان همکاری شانگهای ادامه دارد، اما به دستورالعمل‌های خاصی منجر نشده است. توصیه‌های روسای وزارتخانه‌های دارایی و بانک‌های مرکزی بریکس در مورد پلتفرم‌های پرداخت جایگزین برنامه‌ریزی شده است تا در دوران ریاست فدراسیون روسیه در بریکس در سال 2024 مورد بررسی قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала