"ضربه فضایی"؛ هراس از اقدام روسیه برای نابودی استارلینک های اوکراین

CC0 / / ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس
ماموریت استارلینک از اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
اشتراک
تلگراف به نقل از کارشناسان می نویسد، روسیه ممکن است ماهواره های استارلینک را که به نیروهای مسلح اوکراین در انجام حملات کمک می کند، نابود کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب این نشریه آمده است: "ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک به نیروهای اوکراینی کمک می‌کنند تا حملات پهپادی را علیه تانک‌های روسی انجام دهند، اگرچه این میلیاردر هشدار داد که باید از آنها برای تماشای نت‌فلیکس به جای انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شود".
کارشناسان می گویند ماهواره های تجاری در فضا مشمول کنوانسیون ژنو نیستند و ممکن است یک هدف قانونی باشند. اگر آنها به یکی از طرفین درگیری کمک کنند، در این مورد اوکراین، زیرا نیروهای مسلح این کشور از اتصال اینترنتی ارائه شده توسط Starlink برای برقراری ارتباط و هماهنگی حملات علیه ارتش روسیه استفاده می کنند.
کارشناس مصاحبه شده به این نشریه گفت:" از منظر قواعد جنگ، روس‌ها احتمالاً هیچ اشتباهی انجام نمی‌دهند، زیرا چنین خدماتی می‌توانند برای مقاصد نظامی استفاده شوند. این بدان معنا نیست که ماهواره های تجاری دائما مورد هدف یا حمله قرار می گیرند. اما این بدان معنی است که آنها به طور بالقوه می توانند باشند".
استارلینک یک شبکه ماهواره ای از SpaceX است که دسترسی به اینترنت باند پهن را در هر نقطه از کره زمین فراهم می کند. بیش از 20 هزار پایانه به اوکراین منتقل شد. در اکتبر سال گذشته، رئیس این شرکت، ایلان ماسک، گفت که هزینه های مربوط به عملیات Starlink در اوکراین به 100 میلیون دلار می رسد و باید توسط پنتاگون پوشش داده شود.
در اوایل سپتامبر، CNN گزیده ای از زندگی نامه ماسک نوشته والتر ایزاکسون را نقل کرد. اشاره شد که سال گذشته این تاجر مخفیانه به مهندسانش دستور داد که Starlink را در منطقه دریای سیاه غیرفعال کنند تا "حمله مخفی اوکراین به نیروی دریایی روسیه را خنثی کنند". خود این کارآفرین تصریح کرد که درخواست اضطراری از دولت برای فعال کردن این سرویس دریافت کرده ، اما از انجام این کار خودداری کرده، زیرا در غیر این صورت شرکت او "در یک اقدام بزرگ جنگی" درگیر خواهد شد.
پیش از این، کنستانتین ورونتسوف، معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه، گفت که خطرات تبدیل فضا به سکوی پرشی برای جنگ "شکل گرفته است"، ایالات متحده و متحدانش در حال برداشتن گام هایی برای استقرار سلاح در فضا و استفاده از فضا برای جنگ فراتر از اهداف دفاعی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала