اولین فرد آلوده به ویروسی مشابه آنفولانزای خوکی در بریتانیا شناسایی شد

© Sputnik / Alexey Suhorukov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن روسی اسپوتنیک لایت
واکسن روسی اسپوتنیک لایت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
اشتراک
دولت بریتانیا روز دوشنبه در وب‌سایت خود گزارش داد که اولین مورد عفونت انسانی با نوع آنفلوانزای گروه A، که شبیه به ویروس آنفولانزای خوکی است، در بریتانیا شناسایی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش آمده است: "ویروس A(H1N2)v مشابه ویروس های آنفولانزا است که در حال حاضر در میان خوک ها در بریتانیا پخش می شود. این اولین بار است که این گونه از ویروس در انسان در بریتانیا شناسایی می شود."
این ویروس در نتیجه آزمایش معمول بیماری های تنفسی در یک بیمار کشف شد.
بیمار از نوع خفیف این بیماری رنج می برد. از افرادی که با او در تماس بودند خواسته می شود که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه آزمایش عفونت های تنفسی را انجام دهند. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که آژانس حفاظت از سلامت بریتانیا در حال نظارت بر پیشرفت وضعیت اپیدمیولوژیک است.
ویروس آنفولانزا A(H1) در جمعیت خوکی در اکثر مناطق جهان وجود دارد. هنگامی که یک ویروس آنفولانزا که به طور معمول در بین خوک ها پخش می شود در انسان یافت می شود، به آن "ویروس آنفلوانزای مختلف" می گویند.
عفونت با زیرگروه های ویروس H1N1، H1N2 و H3N2 پس از تماس مستقیم یا غیرمستقیم با خوک ها یا محیط های آلوده رخ می دهد. از سال 2005، در مجموع 50 مورد انسانی آنفلوانزای A(H1N2)v در سراسر جهان گزارش شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала