بایدن: همه کشورهای خاورمیانه می خواهند حماس را از کنترل نوار غزه محروم کنند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد، کشورش معتقد است که کشورهای خاورمیانه طرفدار سلب کامل جنبش حماس از کنترل نوار غزه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آتش بس بشردوستانه در نوار غزه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، یادآور شد که مفاد این توافق تمدید آتش بس را برای 24 ساعت دیگر برای آزادی هر 10 گروگان پیش بینی کرده است. بایدن در گفتگو با خبرنگاران در مورد وضعیت خاورمیانه در مورد اجرای توافقات بین اسرائیل و جنبش فلسطینی رادیکال حماس گفت: "پس امیدوارم که این پایان کار نباشد، ادامه خواهد داشت. اما ما این را نمی دانیم."
وی ادامه داد:" تصور من این است که همه بازیگران منطقه، حتی کشورهای همسایه که مستقیماً درگیر نیستند، به دنبال راه‌هایی برای پایان دادن به این درگیری هستند به گونه‌ای که همه گروگان‌ها آزاد شوند و حماس دیگر هیچ بخشی از غزه را کنترل نکند".
سخنرانی او در جزیره تفریحی نانتاکت در سواحل ماساچوست در اقیانوس اطلس برگزار شد، جایی که بایدن در روزهای اخیر با خانواده خود در تعطیلات خود به سر می برد. او قرار است در ساعات آینده به واشنگتن بازگردد.
جنبش حماس در 22 نوامبر اعلام کرد که با میانجیگری مصر و قطر با اسرائیل بر سر آتش بس بشردوستانه به مدت چهار روز در نوار غزه به توافق رسیده است. این توافقنامه شامل آزادی 50 کودک، نوجوان (زیر 19 سال) و زنانی است که در این منطقه نگهداری می شوند در ازای آزادی 150 نوجوان (زیر 19 سال) و زنان از زندان های اسرائیل.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала