چین یک ناو آمریکایی را از آب های خود بیرون راند

© Photo / Public domain/United States Navy Авианосец США «Авраам Линкольн»
Авианосец США «Авраам Линкольн» - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
اشتراک
چین یک ناو نیروی دریایی آمریکا را به حمله به آب های سرزمینی خود متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی جی تی ان به نقل از فرماندهی رزمی جنوب ارتش آزادیبخش خلق چین خبر داد که ارتش چین روز شنبه، ناو آمریکایی "یو اس اس هاپر" را که به طور غیرقانونی وارد آب های سرزمینی چین در نزدیکی جزایر شیشا در دریای چین جنوبی شده بود، بیرون راند.
این کانال به نقل از یک سرهنگ ارشد از منطقه جنوبی فرماندهی رزمی جنوب ارتش آزادیبخش خلق چین، تیان جونلی، گفت که ارتش نیروهای دریایی و هوایی خود را برای "ردیابی، نظارت و هشدار" کشتی مستقر کرده است.
وی خاطرنشان کرد که نفوذ به آب های سرزمینی چین به عنوان "اثباتی آهنین" بر تمایل واشنگتن برای "هژمونی دریایی" و "نظامی کردن دریای چین جنوبی" است.
برای چندین دهه، چین با چندین کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه بر سر مالکیت ارضی تعدادی از جزایر در دریای چین جنوبی که در آبهای ساحلی آن ذخایر هیدروکربنی قابل توجهی کشف شده است، درگیر مناقشه بوده است. منظور مجمع الجزایر شیشا (جزایر پاراسل)، جزایر نانشا (جزایر اسپراتلی) و جزایر هوانگیان (ریف اسکاربرو) است. ویتنام، برونئی، مالزی و فیلیپین تا حدودی درگیر این اختلاف هستند.
وضعیت منطقه اغلب با عبور کشتی های جنگی آمریکا پیچیده می شود که به گفته وزارت خارجه چین، ناقض قوانین بین المللی و تضعیف حاکمیت و امنیت چین است. علیرغم اعتراضات پکن، واشنگتن رسما اعلام کرد که ایالات متحده هر جا که قوانین بین المللی اجازه دهد، کشتیرانی خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала