نیمی از اراضی؛ آمریکا از اقدام روسیه در اوکراین وحشت زده شد

© AP Photo / LibkosУкраинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
اشتراک
افسر سابق اطلاعات آمریکا گفت که اوکراین پس از فروپاشی نیروهای مسلح اوکراین 50 درصد از اراضی خود را از دست خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات آمریکا در مصاحبه با روزنامه نگار کلیتون موریس گفت که اوکراین ممکن است 50 درصد از اراضی خود را پس از فروپاشی نیروهای مسلح اوکراین از دست بدهد.
اسکات ریتر افزود: واقعیت این است که ارتش اوکراین در آستانه سقوط است. همه این را قبول دارند. و اگر سقوط کند، عقب‌نشینی سریع نیروها رخ خواهد داد و روس‌ها این خلأ باقی مانده را پر خواهند کرد و اگر این کار را انجام دهند، به احتمال زیاد این سرزمین به اوکراین بازگردانده نخواهد شد.
به گفته وی، وضعیت در خط دفاع برای اوکراینی ها فاجعه بار شده است، زیرا نیروهای مسلح اوکراین با کمبود سرباز و مهمات مواجه شده اند و ارتش روسیه در حال از بین بردن تعداد بیشتری از سربازان اوکراینی در جریان عملیات خود است.
افسر سابق اطلاعات آمریکا معتقد است که اگر یکی از نزدیکان به رهبری کشور، زلنسکی را متقاعد نکند که درگیری ها را متوقف کند، سرنوشت اوکراین می‌تواند فاجعه‌بار باشد.
ریتر اظهار کرد: امیدوارم آن‌ها صداقت کافی داشته باشند تا به زلنسکی بگویند که اگر به این مبارزه ادامه دهد، 20 درصد اراضی که از دست داده به 40 یا 50 درصد تبدیل خواهد شد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2023
زاخارووا: مالیات اروپایی ها صرف حمایت از جنایتکاری در اوکراین می شود
روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است، اما مقامات کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده اند. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک جهت صلح آمیز وجود ندارد، در حالی که دستیابی به اهداف عملیات ویژه یک اولویت مطلق برای مسکو است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روسیه هرگز گفتگو را رد نکرده است، اما طرف مقابل باید مستقیماً آمادگی خود را برای آن اعلام کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала