خودداری اسرائیل از شرکت در مجمع اسپانیا با موضوع صلح در غزه

© AP Photo / Israel Defense Forcesنیروهای اسرائیلی در غزه
نیروهای اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
اشتراک
رسانه: اسرائیل از شرکت در مجمعی که به صلح در غزه اختصاص داشت خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه اسپانیایی "رازون" خبر داد که اسرائیل از شرکت در مجمع اتحادیه مدیترانه، جایی که اسپانیا می خواست در مورد صلح در نوار غزه گفتگو کند، خودداری کرد.
به گفته این نشریه، اسپانیا می خواست مجمع اتحادیه مدیترانه را که روز دوشنبه در بارسلون برگزار می شود، به نشستی برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین تبدیل کند.
این نشریه به نقل از منابع دیپلماتیک اسرائیلی که نامشان فاش نشده است، می گوید: این نشست در خطر تبدیل شدن به یک مجمع بین المللی دیگر است که در آن کشورهای عربی به اسرائیل حمله می کنند... اسرائیل قصد شرکت در این نشست را ندارد.
این نشریه اسپانیایی خاطرنشان کرد که اسرائیل بلافاصله پس از نشست رسمی پدرو سانچز و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیران اسپانیا و اسرائیل، از شرکت در آن خودداری کرد.
سانچز به همراه همکار بلژیکی خود الکساندر دی کرو به کشورهای خاورمیانه سفر می کنند؛ آنها با نتانیاهو دیدار کردند. سانچز در جریان سفر خاورمیانه گفت که مقامات فلسطینی باید کنترل غزه را در دست بگیرند و جامعه جهانی باید هر چه زودتر یک کنفرانس بین المللی صلح برگزار کند.
فلسطینیان در نخستین ساعات آتش بس چهار روزه در درگیری میان اسرائیل و حماس به خانه های خود در خان یونس در جنوب نوار غزه بازمی گردند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
چندرسانه ای
اولین ساعات آتش بس میان ارتش اسرائیل و حماس در تصاویر
اتحادیه مدیترانه - یک سازمان بین دولتی که برای ارتقای ثبات و رفاه در کشورهای مدیترانه ایجاد شده است. شامل 43 کشور، از جمله 27 عضو اتحادیه اروپا، مغرب و کشورهای خاورمیانه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала