کره شمالی تمام اقدامات نظامی قبلاً تعلیق شده خود را از سر خواهد گرفت

© Photo / KCNAکره شمالی تمام اقدامات نظامی قبلاً تعلیق شده خود را از سر خواهد گرفت
کره شمالی تمام اقدامات نظامی قبلاً تعلیق شده خود را از سر خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
اشتراک
کره شمالی بلافاصله تمامی اقدامات نظامی را که بر اساس توافقنامه نظامی 2018 با کره جنوبی به حالت تعلیق درآمده بود، از سر خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری یونهاپ منتشر کرده است.
این خبرگزاری می نویسد: "کره شمالی اعلام کرد فوراً تمام اقدامات نظامی را که بر اساس توافقنامه نظامی بین کره ای در سال 2018 تعلیق شده بود، از سر خواهد گرفت".
رئیس ستاد مشترک کره جنوبی روز دوشنبه از پیونگ یانگ خواست فورا آماده سازی برای پرتاب ماهواره را متوقف کند و هشدار داد اگر کره شمالی علیرغم هشدارهای جامعه بین المللی به برنامه خود ادامه دهد، اقدامات لازم را برای محافظت از مردم انجام خواهد داد.
نمایندگان ویژه ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی نیز از پیونگ یانگ خواستند پرتاب ماهواره را لغو کند و تاکید کردند که حتی اگر کره شمالی قصد داشته باشد فقط ماهواره ای را به مدار زمین پرتاب کند، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند که این کشور را از استفاده از فن آوری های پرتاب موشک های بالستیک منع می کند.
کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد
سئول بعداً اعلام کرد که اقداماتی را برای تعلیق توافقنامه نظامی بین دو کره‌ در 19 سپتامبر 2018 انجام خواهد داد که پروازهای هواپیماهای شناسایی در نزدیکی مرز را محدود می‌کند.
کره شمالی نیز به نوبه خود مدعی است که حق دارد توانایی های خود را در زمینه شناسایی فضایی بهبود بخشد. به گفته محقق لی سونگ جین از اداره ملی فضایی، این کار برای مقابله با تلاش های ایالات متحده و متحدانش برای خنثی کردن تاسیسات استراتژیک کره شمالی ضروری است.
در عین حال، لی سونگ جین پرتاب اولین ماهواره شناسایی کره جنوبی را که برای 30 نوامبر برنامه ریزی شده است، "یک کار تحریک آمیز نظامی بسیار خطرناک" با هدف افزایش توانایی کنترل تاسیسات استراتژیک کره شمالی در اعماق این کشور و حمله پیشگیرانه به آنها در صورت آغاز عملیات جنگی خواند.
به گفته این محقق، واشنگتن به دنبال تقویت قابلیت های جمع آوری اطلاعات در منطقه به منظور افزایش اثربخشی و قابلیت اطمینان سامانه های دفاع موشکی و در نتیجه دستیابی به برتری استراتژیک نسبت به کره شمالی، چین و روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала