رهبران سازمان پیمان امنیت جمعی سندی را در مورد سیستم واکنش به بحران در مینسک امضا کردند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی
دیدار سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
اشتراک
امضا چند سند همکاری در شورای سازمان امنیت جمعی در مینسک.
به گزارش اسپوتنیک، رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی بسته ای از اسناد را امضا کردند که شامل بیانیه و تصمیم شورای امنیت جمعی در مورد اقداماتی برای توسعه سیستم واکنش به بحران این سازمان است.
همانطور که ایمانگلی تاسماگامبتوف، دبیرکل این سازمان تصریح کرد، این بیانیه با هدف تاکید بر اصول اساسی فعالیت های سازمان و نشان دادن موضع آن در مورد مسائل جاری امنیت بین المللی است.
شرکت کنندگان در جلسه همچنین درخصوص مواردی ملنند روش انجام تسویه حساب های متقابل برای داده های انتقالی و خدمات ارائه شده بین گروه های سربازان (نیروهای امنیت جمعی) درباره رئیس ستاد مشترک سازمان؛ در مورد توزیع پست های سهمیه در دبیرخانه سازمان؛ در مورد ساختار ستاد مشترک؛ در مورد بودجه سازمان برای سال 2024؛ در مورد ریاست و برگزاری جلسه بعدی شورای عالی امنیت ملی و مقررات مربوط به مرکز مطبوعاتی مشترکاسنادی را به امضا رساندند.
به گفته تاسماگامبتوف، نشست بعدی سران این سازمان قرار است در سه ماهه چهارم سال 2024 در آستانه برگزار شود.
کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی شامل شش کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان است. شورای امنیت جمعی بالاترین رکن سازمان است.
پاشینیان از امضای بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی خودداری کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2022
پاشینیان از امضای بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی خودداری کرد
در مذاکرات امروز در مینسک، همه سران کشورهای عضو انجمن به جز نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان حضور داشتند. کرملین از امتناع پاشانیان از آمدن به مینسک ابراز تاسف کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: در عین حال، مسکو انتظار دارد که ایروان به کار خود در چارچوب سازمان امنیت جمعی ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала