پوتین: روسیه هرگز از مذاکرات درباره صلح با اوکراین امتناع نورزیده است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست گروه 20 اعلام کرد روسیه هرگز از مذاکرات درباره صلح با اوکراین امتناع نورزیده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه که در نشست فوق‌العاده گروه بیست از طریق ویدئو صحبت می‌کرد، گفت: "البته، ما باید به این فکر کنیم که چگونه می توان جلوی این فاجعه را گرفت. به هر حال روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است. این اوکراین بود، نه روسیه که علناً اعلام کرد که از روند مذاکرات خارج می‌شود."
پوتین گفت جنگ در اوکراین نمی تواند شوکه کننده نباشد، اما آیا کودتا در اوکراین و نابودی غیرنظامیان در آنجا و فلسطین نیز تکان دهنده نیست؟
مسکو پیش از این بارها اعلام کرده بود که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد و اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است و در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است.همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود و تمام خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده است.
بدهی ملی اوکراین چقدر افزایش یافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
داده نمایی
بدهی ملی اوکراین چقدر افزایش یافته است + داده نمایی
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیرتر گفت که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، نیازی به ژست‌های نمایشی نیست و فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده، اما به شرط رعایت ضمانت‌های امنیتی برای فدراسیون روسیه .
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود و خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شد که پاسخ دادن به روش‌های دیگر غیرممکن بود." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های وقیحانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی کهاین ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала