استقبال وزارت خارجه روسیه از توافق اسرائیل و حماس

© Sputnik / Наталья Селиверстоваوزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو توافقات بین حماس و اسرائیل را مهم می داند، امیدوار است که از سوی هر دو طرف مورد احترام قرار گیرد و آماده است در اجرای آنها مشارکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران گفت:" امیدواریم که توافق نامه مذکور توسط همه طرف ها رعایت شود، به توسعه بیشتر تماس های مربوطه به نفع حل و فصل مسائل بشردوستانه کمک کند و به گام مهمی در جهت تنش زدایی عمومی از وضعیت تبدیل شود."
وی افزود که طرف روسی قصد دارد "این موارد را به هر طریق ممکن با هماهنگی نزدیک با شرکای منطقه ای تسهیل کند."
زاخارووا اطمینان داد:" ما به تشویق همه طرف‌های درگیر برای یافتن راه‌حل‌های مصالحه‌ای لازم به نفع خروج سریع از وضعیت بحران و حل و فصل همه‌جانبه مناقشه فلسطین و اسرائیل بر مبنای حقوقی شناخته شده بین‌المللی ادامه خواهیم داد".
یادآور می شود بامداد چهارشنبه پارلمان و کابینه اسرائیل از توافق با حماس برای آتش بس موقت و آزادی متقابل تعدادی از گروگان های دو طرف خبر داد.
در عین حال حماس نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که با اسرائیل برای برقراری آتش بس چهار روزه در نوار غزه با توقف همه درگیری ها و آزادی 50 گروگان اسرائیلی در ازای 150 اسیر فلسطینی به توافق رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала