نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تحقیقات علیه ماسک شدند

© AP Photo / Susan Walshایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
اشتراک
نمایندگان کنگره از کمیسیون اوراق بهادار می خواهند که تحقیقاتی را علیه ماسک آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه وایرد روز چهارشنبه نوشت: گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست کرده اند تا درباره کارآفرین و میلیاردر ایلان ماسک در ارتباط با یک قسمت ادعایی کلاهبرداری تحقیق کند.
بر اساس درخواست تجدیدنظر، قانونگذاران ماسک را به گمراه کردن سرمایه‌گذاران Neuralink در مورد سرنوشت میمون‌هایی که به عنوان سوژه‌های آزمایش در آزمایش تراشه‌های مغز مورد استفاده قرار گرفتند، مشکوک هستند. در نامه کنگره ادعا شده است که ماسک در ماه سپتامبر در شبکه اجتماعی X خود در مورد 12 نمونه ای که بین سال‌های 2018 تا 2020 روی آنها آزمایش شده‌اند، "اظهارات نادرستی" ارائه کرده است. به ویژه، این کارآفرین "جزئیات مرگ وحشتناک" حیواناتی را که ایمپلنت های مغزی در آنها نصب شده بود، حذف کرد.
نمایندگان کنگره تاکید می‌کنند: "آقای ماسک می‌داند که اظهارات او دروغ بوده است.
آنها از رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری جنسلر، خواستند تا تحقیقاتی را در مورد نقض احتمالی ماسک، به ویژه سرکوب تعدادی از جنبه‌های آزمایش‌هایی که برای حفاظت از منافع وی در مقابل سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، آغاز کند.
استارت آپ Neuralink در ژوئیه 2016 توسط ماسک ایجاد شد و در حال توسعه تراشه هایی است که در نهایت می تواند در مغز انسان کاشته شود. ماسک معتقد است که چنین رابط های عصبی به فرد این امکان را می دهد که به یک سایبورگ تبدیل شود که قادر به مقاومت در برابر هوش مصنوعی است و همچنین به مردم کمک می کند تا یاد بگیرند که با استفاده از قدرت فکر مستقیماً رایانه را کنترل کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала