واکنش آمریکا به توقیف کشتی اسرائیلی توسط حوثی ها

متیو میلر
متیو میلر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.11.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه گفت که ایالات متحده توقیف یک کشتی اسرائیلی توسط حوثی ها در دریای سرخ را نقض آشکار قوانین بین المللی می داند و از این جنبش می خواهد که خدمه آن را فورا آزاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، متیو میلر طی یک جلسه توجیهی منظم گفت: "توقیف این کشتی توسط حوثی ها در دریای سرخ نقض آشکار قوانین بین المللی است. ما خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن هستیم."
وی افزود: "واشنگتن قصد دارد در صورت لزوم با متحدان خود و شرکای سازمان ملل در مورد اقدامات بعدی در این زمینه مشورت کند".
پیشتر رسانه های عربی گزارش داده بودند که روز یکشنبه مبارزان جنبش حاکم انصارالله در شمال یمن (حوثی ها) موفق شدند کشتی باری تجاری گلکسی لیدر را که با پرچم باهاما حرکت می کرد، اما احتمالا متعلق به یک شرکت اسرائیلی است، در منطقه دریای سرخ توقیف کنند. حوثی ها گفتند که این کار را به عنوان نشانه ای از حمایت از گروه های فلسطینی در نوار غزه در بحبوحه اقدام نظامی اسرائیل انجام دادند. نیروهای دفاعی اسرائیل بعداً اعلام کردند کشتی‌ای که حوثی‌ها در نزدیکی یمن به تصرف خود درآورده‌اند، اسرائیلی نبوده و هیچ اسرائیلی در میان خدمه آن وجود ندارد. یک منبع در این جنبش به اسپوتنیک گفت که آنها موفق به توقیف کشتی باری تجاری دور از آبهای سرزمینی یمن، متعلق به یک شرکت اسرائیلی با 25 خدمه شدند که در حال بازجویی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала