کارشناس: اولویت آمریکا تضمین امنیت اسرائیل است

بایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
اشتراک
کارشناس علوم سیاسی ترکیه، درباره مقاله بایدن در واشنگتن پست به اسپوتنیک اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به عقیده "بلال سامبور" بحث های بایدن درباره آینده فلسطین نشان دهنده تمایل آمریکا پس از پاکسازی غزه از حضور حماس، همراه با اسرائیل و کشورهای اروپایی برای تشکیل رهبری جدید فلسطینی است.
وی اضافه کرد:" بایدن در مقاله خود آشکارا تاکید می کند که سیاست آمریکا در آسیا، خاورمیانه و اوکراین یک کل است و به وضوح از این مقاله برمی آید که اولویت برای ایالات متحده تضمین امنیت اسرائیل و حفظ آن در موقعیت قوی است. این اولویت بدیهی است که تمام لفاظی‌های واشنگتن در مورد اهمیت ارزش‌ها و آزادی‌های دموکراتیک به پس‌زمینه منتقل می‌شود."
همچنین "جو سیراکوزا"، کارشناس علوم سیاسی و رئیس دانشگاه آینده جهانی، دانشگاه کرتین معتقد است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار ادامه جنگ نیابتی در اوکراین و رد آتش بس فوری در غزه، هیچ ارتباطی با صلح یا ارزش های دموکراتیک ندارد.
سیراکوزا در گفتگو با اسپوتنیک، با اشاره به جنگ شبه نیابتی بایدن با روسیه و حمایت ریاکارانه واشنگتن از راه حل دو کشوری برای فلسطین تاکید کرد: "در واقع دستگاه سیاسی آمریکا هر کاری انجام می دهد تا این اتفاق نیفتد".
وی نتیجه گرفت:" ویرانی در غزه بسیار بد است. منظورم این است که چه کسی هزینه ها را متقبل می شود؟ چه کسی قرار است این مکان را دوباره جمع کند؟ می دانید 60 درصد اماکن از بین رفته است. سیستم های فاضلاب از بین رفته است. مدارس از بین رفته اند. منظورم این است که در بهترین حالت، غزه، اگر آنجا باشد، سال ها طول می کشد تا تبدیل به قبل از این زمان خود شود".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مطلبی را در واشنگتن پست منتشر کرده بود که در آن نوشته بود آمریکایی ها مهم ترین کشوری هستند که باید متحدان خود را برای "دفع متجاوزان" متحد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала