ترکیه امیدوار به تکمیل بی قید و شرط قرارداد خرید F-16 از آمریکا است

© AFP 2023 / Patrick Linهند یک جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون نمود
هند یک جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون نمود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: "ترکیه انتظار دارد که بررسی درخواست خرید اف-16 از ایالات متحده بدون هیچ قید و شرط و محدودیتی انجام شود".
به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان ایالات متحده در ژوئیه 2022 اصلاحیه بودجه دفاعی را تصویب کرد که دولت ایالات متحده را از فروش هواپیماها و قطعات جدید F-16 برای نوسازی آنها به ترکیه تا زمانی که این کشور حریم هوایی یونان را نقض می کند، منع می کند. پیش از این ترکیه به دلیل خرید سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 روسیه از برنامه تولید جنگنده بمب افکن نسل پنجم F-35 حذف شده بود.
هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و بودجه پارلمان ترکیه اعلام کرد:" ما بارها اعلام کرده‌ایم که ایالات متحده باید گام‌های مشخصی برای اصلاح سوءمدیریت خود در مسائلی که مستقیماً بر امنیت ملی ما تأثیر می‌گذارد، بردارد. در این راستا، ما در تمامی سطوح نسبت به تکمیل سریع درخواست خود برای خرید و نوسازی F-16 بدون هیچ قید و شرط و محدودیتی ابراز امیدواری کردیم.
وزیر امور خارجه ترکیه در عین حال خاطرنشان کرد که آنکارا به همکاری با ایالات متحده در بسیاری از مسائل منطقه ای و جهانی مورد علاقه دوجانبه ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала