نیروهای مسلح یمن: عملیات ما تنها کشتی های وابسته به اسرائیل را تهدید می کند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisخنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2023
اشتراک
نیروهای جنبش انصارالله که در شمال یمن حکومت می‌کنند، اطمینان داده‌اند که عملیات نظامی آنها تنها کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا شرکت‌های آن را تهدید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر یک منبع در این جنبش به اسپوتنیک تایید کرده بود که حوثی ها موفق شدند کشتی باری تجاری گلکسی متعلق به یک شرکت اسرائیلی را در دریای سرخ توقیف کنند.
یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها در شبکه تلویزیونی المسیره گفت: "بر اساس دستور فرمانده نیروی دریایی ما در دریای سرخ عملیات نظامی انجام دادند که در نتیجه آن یک کشتی اسرائیلی توقیف شد".
وی مجدداً به همه کشورهایی که شهروندان آنها در دریای سرخ فعالیت می کنند هشدار داد که از هرگونه کار یا فعالیت مرتبط با کشتی های اسرائیلی یا کشتی های متعلق به اسرائیل خودداری کنند.
سریع گفت: "ما تایید می کنیم که تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی ما به عملیات نظامی علیه دشمن اسرائیل ادامه خواهیم داد".
او اتهامات مبنی بر اینکه حرکت آنها به این طریق خطری برای آزادی کشتیرانی دریایی ایجاد می کند را رد کرد.
وی افزود: "ما تایید می کنیم که اسرائیل امنیت و ثبات منطقه و کریدورهای حمل و نقل بین المللی را تهدید می کند و اگر جامعه بین المللی به امنیت و ثبات منطقه و نه گسترش درگیری علاقه دارد، باید تجاوز اسرائیل به غزه را متوقف کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала