گفتگوی تلفنی لاوروف و امیرعبداللهیان در خصوص غزه

© Sputnikدیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون
دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در کیپ تاون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، وزرای خارجه روسیه و ایران در گفتگوی خود بر ضرورت آتش بس در غزه تاکید کردند.
به گزرش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره وضعیت غزه گفتگو کرد و طرفین بر ضرورت آتش بس زودهنگام تاکید کردند.
در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است:" در این گفت وگو، توجه اصلی به وضعیت کنونی منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل بود. نگرانی عمومی از تداوم درگیری مسلحانه در نوار غزه ابراز شد. بر لزوم آتش بس زودهنگام و کمک فوری به جمعیت غیرنظامی آسیب دیده تاکید شد".
در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین برنامه تماس های آتی تهران - مسکو و تعدادی دیگر از موضوعات در دستور کار مناسبات دوجانبه و همکاری‌های بین المللی مورد علاقه طرفین بررسی شد.
همچنین وزارت خارجه ایران نیز در کانال تلگرامی خود در خصوص نتایج این گفتگو نوشت:" عبداللهیان با مهم خواندن جلوگیری از پاکسازی قومی و مهاجرت اجباری غزه، بر لزوم ایفای نقش فعال‌تر روسیه در تحقق صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه تاکید کرد".
وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد که آمریکا علی‌رغم اظهارات رسمی واشنگتن مبنی بر تمایل خود به پایان دادن به جنگ فلسطین و اسرائیل، برعکس، تنها در حال افزایش شدت و وسعت جنگ است.
.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала