اسرائیل ایران را به ربودن کشتی در دریای سرخ متهم کرد

© Photo / Public domain/GaritzkoСудно Galaxy Leader
Судно Galaxy Leader - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2023
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که اسرائیل توقیف کشتی گلکسی لیدر توسط حوثی های یمن در دریای سرخ را محکوم کرده و ایران را مقصر دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد:" ما حمله ایران به یک کشتی بین المللی را به شدت محکوم می کنیم. این کشتی متعلق به یک شرکت انگلیسی و توسط یک شرکت ژاپنی مدیریت می شود، به دستور ایران توسط شبه نظامیان حوثی در یمن توقیف شد."
دفتر نخست وزیری همچنین خاطرنشان کرد که این "عمل تجاوزکارانه" بر امنیت مسیرهای دریایی جهان تأثیر خواهد گذاشت.
اوایل امروز رسانه های عربی گزارش دادند که نیروهای جنبش انصارالله که کنترل شمال یمن را در اختیار دارند، کشتی باری تجاری گلکسی لیدر را در دریای سرخ توقیف کردند. این کشتی با پرچم باهاما فعالیت می کند اما احتمالاً متعلق به یک شرکت اسرائیلی است. حوثی ها گفتند که این کار را به نشانه حمایت از گروه های فلسطینی در نوار غزه در بحبوحه عملیات ارتش اسرائیل انجام دادند.
صابرین نیوز گزارش داد که در این کشتی 22 خدمه حضور داشتند. ارتش اسرائیل بعداً اعلام کرد که کشتی توقیف شده اسرائیلی نبوده و هیچ شهروند یهودی در بین خدمه آن وجود ندارد.
حوثی‌ها روز یکشنبه هشدار دادند که به هر کشتی متعلق به شرکت‌های اسرائیلی حمله خواهند کرد و از سایر کشورها خواستند از حمل کالا با این کشتی‌ها یا نزدیک شدن به آنها در دریا خودداری کنند.
عبدالمالک الحوثی، رهبر انصارالله سه شنبه گذشته وعده داد که "کشتی های اسرائیلی را در دریای سرخ، به ویژه در تنگه باب المندب و در مرزهای آب های سرزمینی یمن هدف قرار دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала