آخرین وضعیت تأیید صحت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ایران

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر شبکه اینترنت در ایران
 شبکه اینترنت در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2023
اشتراک
رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران از راه اندازی سامانه ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، محمدامین آقامیری، رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران در خصوص آخرین وضعیت تأیید صحت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت که تقریباً از اواسط شهریور ماه ارزیابی مجدد شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات آغاز شده که با توجه به اینکه این ارزیابی‌ها ادامه دارد در حال حاضر برخی مستندات آماده و برخی دیگر باید تکمیل شود. می‌توان گفت که تقریباً ۷۰ یا ۸۰ درصد ارزیابی‌ها از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.
وی در خصوص زمان اعلام میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات یا تأیید صحت پیشرفت ۶۳ درصدی شبکه ملی اطلاعات افزود: "از نظر ما فرایند ارزیابی کامل است یک سری داده‌ها وجود دارد که دستگاه‌ها باید ارائه دهند. زمانی که این گزارش‌ها بدستمان برسد میزان پیشرفت دقیق شبکه ملی اطلاعات را اعلام خواهیم کرد.
آخرین پیشرفت رسمی شبکه ملی اطلاعات که مرکز ملی فضای مجازی به عنوان ناظر شبکه ملی اطلاعات با ارزیابی برخی شاخص‌ها اعلام کرد همان ۵۷ درصد بود اما ما متوجه شدیم که برخی از اهداف در نظر گرفتن پیشرفت شبکه ملی اطلاعات قدیمی شده است یا برخی شاخص‌ها زیاد بازتاب دهنده آن هدف نبود بنابراین تصمیم گرفتیم این شاخص‌ها را هم بازنگری کنیم به این ترتیب به جز فرایندی که در حال انجام بود بازنگری در شاخص‌های اهداف هم مطرح شد.
استفاده از اینترنت در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
داده نمایی
استفاده از اینترنت در خاورمیانه + داده نمایی
اولین ارزیابی از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ۳ سال اخیر، مربوط به نیمه دوم سال گذشته می‌شود اما در حال راه اندازی سامانه‌ای هستیم که بتواند به صورت روتین هر سه ماه یک بار گزارش دقیقی از وضعیت شبکه ملی اطلاعات را ارائه دهد".
شایان ذکر است که عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به ۶۳ درصد رسیده و برنامه است تا پایان سال این میزان پیشرفت به ۷۵ درصد برسد و مرکز ملی فضای مجازی به عنوان متولی تأیید صحت این پیشرفت پیشرفت دقیق‌تر شبکه ملی اطلاعات را مطرح خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала