بایدن با تاخیر وارد نشست پایانی سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه شد + فیلم

© AP Photo / Jonathan Ernstجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
اشتراک
روسای هیئت های همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در نشست پایانی اجلاس سران در سانفرانسیسکو مجبور شدند پشت میز برای حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که آخرین نفری بود که در اتاق کنفرانس حاضر شد، منتظر بمانند.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت کنندگان در جلسه نهایی روسای هیئت ها برای دقایقی پشت میز نشستند و منتظر آمدن بایدن بودند که با پخش صدای مرغان دریایی و موسیقی در پس زمینه در تالار جلسه حاضر شد. در نتیجه جلسه نیم ساعت دیرتر از موعد مقرر آغاز شد.
ضمناً آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، مانند گذشته در سخنرانی های رئیس خود، سخنرانی بایدن را از طرف مقابل میز در نزدیکی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، با هیجان و تشنج دنبال کرد.
اجلاس APECدر 17 نوامبر در سانفرانسیسکو به پایان رسید؛ در نتیجه، سندی مورد توافق قرار گرفت که توسط همه شرکت کنندگان در مجمع در سطح سران هیئت ها، از جمله روسیه، که توسط معاون نخست وزیر الکسی اورچوک نمایندگی می شد، به تصویب رسید.
سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه یک همایش تجاری و اقتصادی است که شامل 21 اقتصاد در منطقه است. اجلاس امسال از 11 تا 17 نوامبر در سانفرانسیسکو برگزار شد و ریاست ایالات متحده بر APEC در سال 2023 به پایان رسید. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آخرین جلسه روسای هیئت ها ریاست این همایش را به پرو سپرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала