https://spnfa.ir/20231117/پیمانکاران-ایرانی--کیلومتر-جاده-در-ترکمنستان-می-سازند-18660495.html
پیمانکاران ایرانی ۲۰۰ کیلومتر جاده در ترکمنستان می سازند
پیمانکاران ایرانی ۲۰۰ کیلومتر جاده در ترکمنستان می سازند
اسپوتنیک ایران
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران با بیان اینکه برای واگذاری پروژههای راه سازی ترکمنستان به شرکتهای ایرانی توافق شده است، گفت:توافق اولیه... 17.11.2023, اسپوتنیک ایران
2023-11-17T10:32+0330
2023-11-17T10:32+0330
2023-11-17T14:26+0330
اقتصادی
جهان
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0b/11/18660223_0:67:1280:787_1920x0_80_0_0_32df6a4b90e0baabb6f4b499f0284257.jpg
به گزارش اسپوتنیک، خیرالله خادمی در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به ترکمنستان، اظهار داشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است که در این رویکرد، حمل و نقل و ترانزیت اهمیت بیشتری داشته است.وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دروازه ورود کشورهای دیگر و حلقه ارتباطی آنها به شرق و غرب است و در کنار این، میتواند منافع ملی و درآمدهایی برای کشور از طریق ترانزیت داشته باشد.معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش ترانزیت برنامهریزی کنیم، گفت: ترکمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران در شمال است که اتفاقا کریدورهای شمال- جنوب ریلی کشورمان در دو مسیر سرخس و اینچه به این کشور منتهی میشود. این کشور فعلا تنها مسیر ریلی به کشورهای همسایه از جنوب به شمال و ارتباط ریلی به چین و روسیه است.خادمی بیان کرد: ارتباط خوب با ترکمنستان میتواند زمینه افزایش ترانزیت را برای ما به همراه آورد و به همین دلیل باید برنامهریزی خوبی برای توسعه زیرساختهای کشور انجام شود.وی ادامه داد: هم اکنون ترانزیت از شمال به سمت بندرعباس یا از کشور روسیه به سمت قزاقستان، ترکمنستان و ایران با استفاده از مسیر ریلی اینچهبرون انجام میشود و باید بتوانیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت حملونقل کریدورهای ریلی بسیار خالی است به طوری که در سرخس حدود ۷ میلیون تن و در اینچهبرون حدود ۵ میلیون تن ظرفیت حملونقل داریم اما عدد کمی را استفاده میکنیم و میتوانیم با هماهنگی ترکمنستان برای افزایش ترانزیت ریلی از خاک جمهوری اسلامی ایران برنامهریزی کرد.خادمی با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی گفت: ترکمنستان علاقهمند به اجرای زیرساختهای حمل و نقل خود توسط شرکتهای ایرانی است، البته از سال ۹۰ برای این کار برنامهریزی شده بود که متأسفانه به تعویق افتاد.وی اعلام کرد: در سفر اخیر رییس جمهور و رهبر ترکمنستان به ایران برای واگذاری احداث زیرساختهای جادهای به پیمانکاران ایرانی توافق شد.وی گفت: در حوزه زیرساختها و در بخشهای ریلی و جادهای خودکفا هستیم و پروژهها را بدون هیچ نیازی به خارج از کشور انجام میدهیم به طوری که آخرین مبحثی که در داخل کشور داشتیم ورود ریل بود که ۴ سال پیش ریل ملی تولید شد.خادمی تاکید کرد: برخی از کشورهای همسایه وقتی از زیرساختهای ایران بازدید کردند، بسیار علاقمند شدند که بتوانند از این خدمات مهندسی کشورمان استفاده کنند و امیدواریم در ترکمنستان که مناسبات بسیار زیادی با ما دارد، بتوانیم خدمات فنی مهندسی را صادر کنیم و در این سفر افزایش دهیم.
https://spnfa.ir/20231110/تاکید-رهبر-ازبکستان--بر-استفاده-از-کریدور-ازبکستان--ترکمنستان--ایران-و-ترکیه-18561942.html
ایران
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/0b/11/18660223_72:0:1209:853_1920x0_80_0_0_f80a6b5b9b4fddcfa65e77843ffb9a72.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
اقتصادی, جهان, ایران
پیمانکاران ایرانی ۲۰۰ کیلومتر جاده در ترکمنستان می سازند
10:32 17.11.2023 (بروز رسانی شده: 14:26 17.11.2023) مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران با بیان اینکه برای واگذاری پروژههای راه سازی ترکمنستان به شرکتهای ایرانی توافق شده است، گفت:توافق اولیه برای احداث ۲۰۰ کیلومتر جاده در کشور ترکمنستان انجام شده که امیدواریم بتوانیم در این سفر، اجرای این مسیر را قطعی کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، خیرالله خادمی در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به ترکمنستان، اظهار داشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است که در این رویکرد، حمل و نقل و ترانزیت اهمیت بیشتری داشته است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دروازه ورود کشورهای دیگر و حلقه ارتباطی آنها به شرق و غرب است و در کنار این، میتواند منافع ملی و درآمدهایی برای کشور از طریق ترانزیت داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش ترانزیت برنامهریزی کنیم، گفت: ترکمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران در شمال است که اتفاقا کریدورهای شمال- جنوب ریلی کشورمان در دو مسیر سرخس و اینچه به این کشور منتهی میشود. این کشور فعلا تنها مسیر ریلی به کشورهای همسایه از جنوب به شمال و ارتباط ریلی به چین و روسیه است.
خادمی بیان کرد: ارتباط خوب با ترکمنستان میتواند زمینه افزایش ترانزیت را برای ما به همراه آورد و به همین دلیل باید برنامهریزی خوبی برای توسعه زیرساختهای کشور انجام شود.
وی ادامه داد: هم اکنون ترانزیت از شمال به سمت بندرعباس یا از کشور روسیه به سمت قزاقستان، ترکمنستان و ایران با استفاده از مسیر ریلی اینچهبرون انجام میشود و باید بتوانیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت حملونقل کریدورهای ریلی بسیار خالی است به طوری که در سرخس حدود ۷ میلیون تن و در اینچهبرون حدود ۵ میلیون تن ظرفیت حملونقل داریم اما عدد کمی را استفاده میکنیم و میتوانیم با هماهنگی ترکمنستان برای افزایش ترانزیت ریلی از خاک جمهوری اسلامی ایران برنامهریزی کرد.
خادمی با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی گفت: ترکمنستان علاقهمند به اجرای زیرساختهای حمل و نقل خود توسط شرکتهای ایرانی است، البته از سال ۹۰ برای این کار برنامهریزی شده بود که متأسفانه به تعویق افتاد.
وی اعلام کرد: در سفر اخیر رییس جمهور و رهبر ترکمنستان به ایران برای واگذاری احداث زیرساختهای جادهای به پیمانکاران ایرانی توافق شد.
وی گفت: در حوزه زیرساختها و در بخشهای ریلی و جادهای خودکفا هستیم و پروژهها را بدون هیچ نیازی به خارج از کشور انجام میدهیم به طوری که آخرین مبحثی که در داخل کشور داشتیم ورود ریل بود که ۴ سال پیش ریل ملی تولید شد.
خادمی تاکید کرد: برخی از کشورهای همسایه وقتی از زیرساختهای ایران بازدید کردند، بسیار علاقمند شدند که بتوانند از این خدمات مهندسی کشورمان استفاده کنند و امیدواریم در ترکمنستان که مناسبات بسیار زیادی با ما دارد، بتوانیم خدمات فنی مهندسی را صادر کنیم و در این سفر افزایش دهیم.