وزارت دفاع روسیه: غرب در حال تحریک و نظامی سازی منطقه آسیا و اقیانوسیه است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع روسیه در مسکو
ساختمان وزارت دفاع روسیه در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند و ایتالیا در حال تحریک و نظامی‌سازی منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه گفت: ائتلاف آتلانتیک شمالی فعالانه در تلاش است تا نیروها و زیرساخت های خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کند و پنج کشور عضو ناتو در اینجا مسابقه تسلیحاتی شرکت می کنند.
الکساندر فومین معاون وزارت دفاع در دهمین نشست ADMM-Plus که در جاکارتا برگزار می‌شود، گفت: اخیراً تلاش‌های فعالی برای استقرار پتانسیل قدرت ناتو در منطقه آسیا-اقیانوسیه صورت گرفته است. کشورهای غربی به بهانه تجزیه ناپذیری امنیت منطقه یورو-آتلانتیک و هند-پاسیفیک، در واقع نیروهای خود را مستقر می‌کنند.
به گفته وی، "فعالیت‌های بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند و ایتالیا" "به نظامی‌سازی منطقه کمک می‌کند و مسابقه تسلیحاتی را ایجاد می‌کند".
معاون وزیر دفاع از فدراسیون روسیه اظهار داشت: این کشورها در حال گسترش حضور نیروهای دریایی و هوایی خود در اینجا هستند و نظم و مقیاس رزمایش‌های نظامی چندجانبه را افزایش می‌دهند. در طول مانورها، سناریوهای بازدارندگی و مقابله در حال کار است. در عین حال، هیچ تهدید نظامی واقعی برای امنیت این کشورهای اروپایی وجود ندارد.
وی همچنین تاکید کرد: "فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی آمریکا در حال شتاب گرفتن است که در چارچوب آن شبکه کاملی از آزمایشگاه‌ها در تعدادی از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر شده است".
فومین گفت: "آزمایشگاه‌های مشابه نمونه های آمریکایی در اوکراین با کمک کشورهای اروپایی که امروز به دنبال پیوستن به سازوکارهای آسه‌آن پلاس هستند،شروع کار کردند.
Премьер Государственного совета Китая Ли Цян и президент Индонезии Джоко Видодо на саммите АСЕАН-Китай в Джакарте  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
چندرسانه ای
نشست سران "آسه آن و چین" در اندونزی
معاون دپارتمان نظامی روسیه گفت: "ما تلاش های واشنگتن و متحدانش برای استفاده از مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی و شرایط اضطراری برای انجام مداخلات به اصطلاح بشردوستانه را یادآوری می کنیم.
نشست "ADMS Plus" مکانیزم تعامل بین ادارات دفاعی 10 کشور آسه آن و کشورهای شریک گفتگو (استرالیا، هند، چین، نیوزیلند، کره جنوبی، روسیه، ایالات متحده آمریکا، ژاپن) است که در آوریل 2010 به ابتکار ویتنام ایجاد شد. فعالیت متخصصان در چارچوب "AMMA Plus" در هفت کارگروه تخصصی مین زدایی بشردوستانه، کمک های بشردوستانه و واکنش اضطراری، پزشکی نظامی، تامین امنیت دریایی، مقابله با تروریسم، سازماندهی عملیات حفظ صلح و امنیت سایبری انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала