واکنش ژاپن به آزمایش "سوخت موشکی جدید" کره شمالی

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeپیش بینی زمان حمله ی موشکی احتمالی کره شمالی به آمریکا
پیش بینی زمان حمله ی موشکی احتمالی کره شمالی به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
اشتراک
دبیرکل دولت ژاپن در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت، کره شمالی در حال توسعه موشکی با سوخت جامد برای بهبود قابلیت های حمله غافلگیرانه خود است.
به گزارش اسپوتنیک، "هیروکازو ماتسونو" روز چهارشنبه اعلام کرد:" ما معتقدیم که توسعه موشک بالستیک سوخت جامد برای تقویت قابلیت حمله غافلگیرانه کره شمالی دنبال می شود. ما از نزدیک در حال رصد و جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل فعالیت‌های نظامی کره شمالی، از جمله نشانه‌هایی از پرتاب موشک هستیم. ما معتقدیم که کره شمالی به اقدامات تحریک آمیز مانند پرتاب موشک و آزمایش های هسته ای ادامه خواهد داد. دولت به نظارت دقیق اوضاع و جمع آوری اطلاعات و تحلیل ادامه خواهد داد".
پیش از این گزارش شده بود که کره شمالی دو آزمایش موتور پیشران جامد با رانش بالا برای موشک های بالستیک میان برد را در 11 و 14 نوامبر انجام داده است. کره جنوبی انتظار دارد که در 18 نوامبر، روز صنعت موشک کره شمالی، ممکن است سعی کند یک ماهواره جاسوسی را به مدار زمین پرتاب کند.
هیئت رئیسه مجلس عالی خلق کره شمالی اعلام تعطیلات حرفه ای جدید در این کشور - روز صنعت موشکی - که در 18 نوامبر، سالروز پرتاب موشک ICBM Hwasong-17 جشن گرفته می شود را تصویب کرد. در 18 نوامبر 2022، کره شمالی موشک بالستیک قاره پیما Hwasong-17 را از فرودگاه Sunan در نزدیکی پیونگ یانگ به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. به گزارش رسانه های کره شمالی، این موشک 999.2 کیلومتر در حداکثر ارتفاع 6040.9 کیلومتر پرواز کرد و به آب های مورد نظر دریای ژاپن اصابت کرد. مدت زمان پرواز 4135 ثانیه بود.
این موشک در 200 کیلومتری جزیره اوشیما در نزدیکی هوکایدو در منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد. این موشک در امتداد یک مسیر لولایی پرواز کرد، که به معنای پرتاب عمودی بیشتر موشک است که اجازه می دهد فاصله پرواز کاهش یابد. وزیر دفاع ژاپن، یاسوکازو هامادا، گفت که در صورت پرتاب در یک مسیر معمولی، این ICBM می تواند 15 هزار کیلومتر پرواز کند و به خاک ایالات متحده برسد.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سپس گفت که پرتاب موفقیت آمیز آزمایشی هواسونگ-17 توانایی نیروهای هسته ای این کشور را برای جلوگیری از هرگونه تهدید هسته ای تایید می کند. او به همراه همسر و دخترش در محل پرتاب حضور پیدا کرد که به گفته کارشناسان نشان دهنده اعتماد او به قابلیت اطمینان موشک های ICBM کره شمالی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала