توافق وزیران خارجه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا برای تقویت مقابله با کره شمالی

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
اشتراک
وزیران امور خارجه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در حاشیه اجلاس اپک از توافق برای تقویت همکاری برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی و تضمین امنیت اقتصادی در آستانه نشست روسای جمهوری چین و آمریکا خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا، یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن و پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی مسائل مرتبط با چین را درحالی مطرح کردند که تلاش های یکجانبه با اعمال زور برای تغییر وضعیت موجود را غیرقابل قبول خواندند.
طی دیدار سه جانبه مقامات سیاسی کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه APEC در سانفرانسیسکو برگزار شد، این سه دیپلمات ارشد بر نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات و رصد کردن پیشرفت ها با توجه به تامین سلاح از سوی کره شمالی برای روسیه که منجر به ادامه جنگ اوکراین می شود توافق کردند.
وزیر امورخارجه ژاپن در این جلسه خاطرنشان کرد : "هماهنگی سه جانبه راهبردی لازم است. ما با یکدیگر برای حفظ و تقویت نظم بین المللی آزاد و باز برپایه قوانین همکاری می کنیم. "
یک مقام ژاپنی نیز گفت بلینکن به نشست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شی جینپینگ رئیس جمهوری چین که هر دو در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه APEC حضور دارند اشاره کرد. وی همچنین بار دیگر بر تعهد آهنین واشنگتن در دفاع از ژاپن و کره جنوبی تاکید کرد.
آمریکا و متحدان نزدیک آسیایی اش نگرانی های خود را درباره پیشرفت هسته ای و موشکی کره شمالی و رفتار جنگ طلبانه چین در منطقه هند-اقیانوسیه جایی که دموکراسی ها می خواهند وضعیت موجود حفظ شود با یکدیگر مطرح کردند.
در آخرین نشانه هایی که از تقویت روابط سه جانبه دیده شد، این سه کشور در حال آماده سازی سیستمی هستند که تا پایان سال جاری میلادی اجازه می دهد تبادلات سریع اطلاعات موشکی درباره موشک های کره شمالی انجام شود. به علاوه هر سه کشور توافق کردند همکاری برای تضمین ذخایر ثابت نیمه رساناها و باتری را در کنار تکنولوژی های دیگر آغاز کنند.
پارک جین به نقل از مقامات آمریکایی گفت همکاری سه جانبه به قله های جدید و بی سابقه ای رسیده است. وی همچنین افزو: از آنجا که نظم بین المللی با چالش‌های چندگانه روبه رو شده است، پیوستن نیروهای کشورهای همفکر بیش از همیشه اهمیت دارد.
بحران انسانی غزه نیز در دستورجلسه این نشست بود. در جریان جنگ اسرائیل- فلسطین شمار کشته شدگان و مجروحان در غزه به سرعت رو به افزایش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала