- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وقوع انفجارهایی در خرسون تحت کنترل کی یف

© AP Photo / Libkosنیروهای اوکراینی
نیروهای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
اداره نظامی: انفجارهایی در خرسون تحت کنترل کی یف رخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، رومن موروچکو، رئیس اداره نظامی شهر که از سوی مقامات اوکراینی منصوب شده است، روز چهارشنبه گفت که انفجارهایی در خرسون که توسط ارتش کی یف کنترل می شود رخ داده است .
مروچکو در کانال تلگرامی خود نوشت: صدای انفجار در خرسون شنیده می شود.
منطقه خرسون در پی نتایج همه پرسی که در سپتامبر 2022 برگزار شد، به تابعیت فدراسیون روسیه تبدیل شد. در عین حال، طرف اوکراینی مشروعیت این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و به گلوله باران قلمرو منطقه ادامه می دهد. امروزه 75 درصد از قلمرو منطقه خرسون تحت کنترل روسیه است و قسمتی که در ساحل سمت راست رود دنیپر قرار دارد، از جمله خرسون، تحت حاکمیت اوکراین باقی مانده است.
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر  38 پهپاد اوکراینی را منهدم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر 38 پهپاد اوکراینی را منهدم کردند
نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022 دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه، که به گفته مقامات روسی، پشت سر سرویس های ویژه اوکراین قرار داشت، حمله به زیرساخت های اوکراین را آغاز کردند. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات انجام می شود. در همان زمان، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، اعلام کرد که نیروهای روسیه در نبرد با نیروهای مسلح اوکراین به ساختمان های مسکونی و زیرساخت های اجتماعی حمله نمی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала