یک نسخه از منوی غذای تایتانیک به قیمت 84 هزار پوند فروخته شد

تایتانیک
تایتانیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2023
اشتراک
خانه حراج هنری آلدریج و پسر اعلام کرد، نسخه ای از منوی کشتی تایتانیک در حراجی به قیمت 84 هزار پوند (102.6 هزار دلار آمریکا) در بریتانیا فروخته شد.
به گزارش اسپوتنیک، طبق عکسی که در وب سایت خانه حراج منتشر شد، در کشتی افسانه ای، کنسومه رنسانس، سوپ خامه مارچوبه، سالمون با سس هلندیز، ماهی جوان، فیله گوشت گاو ویکتوریایی، کبوتر گدار، بره جوان با سس نعناع، مرغ کباب با سس نان، فیله گوشت گاو با سس ترب، نخود سبز، پوره ازگیل، برنج آب پز، سیب زمینی آنا، سیب زمینی آب پز جدید، گوشت اردک با سس شراب پورت، سالاد، پودینگ ویکتوریا، زردآلو بوردالو و بستنی فرانسوی سرو می شده است.
کانال تلویزیونی اسکای نیوز گزارش می دهد: "این یادگار قابل توجه به قیمت 84000 پوند در حراجی توسط هنری آلدریج و پسر در شهر دیویسیس فروخته شد".
خاطرنشان می شود که تمام غذاهای ذکر شده در 11 آوریل 1912 پس از خروج کشتی از کوئینزتاون ایرلند سرو شد.
منو نشانه هایی از آسیب آب را نشان می دهد. همچنین لوگوی White Star Line و حروف اول OSNC (شرکت ناوبری کشتی بخار اقیانوسی) در کنار RMS تایتانیک که در اصل طلاکاری شده بودند را نشان می دهد. مشخص شده است که این کپی در یک آلبوم عکس از دهه 1960 توسط دختر و داماد مورخ فقید لن استیونسون کشف شده است.
کشتی بخار بریتانیایی تایتانیک که بزرگترین کشتی مسافربری جهان محسوب می شد، در 14 آوریل 1912 در اولین سفر خود از ساوتهمپتون به نیویورک با کوه یخ برخورد کرد و 2 ساعت و 40 دقیقه بعد غرق شد. حدود 1.5 هزار نفر جان باختند. لاشه کشتی تایتانیک در سپتامبر 1985 در حدود 350 مایل دریایی از ساحل جزیره کانادایی نیوفاندلند در عمق حدود چهار کیلومتری کشف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала